13-Apr-2025, 10:26 PM
(13-Apr-2025, 10:02 PM)Jeroen S schreef: Hardloper, ligfietswedstrijden zijn altijd heel gezellig. Bijna niemand is echt heel erg fanatiek op een nare manier, want het gaat toch allemaal nergens over. Geen gedoe met mensen die Hazen inhuren en dat soort acties. Zo'n korte wedstrijd/training als in Apeldoorn is misschien best leuk om eens te gaan kijken.
Ik ben toch meer een toerfietser, ik fiets best een beetje door soms, maar ik mis de prestatiedrang die erg helpt als je een wedstrijd wilt rijden.
Maar ik heb wel enige drang om dit jaar eens uit te vinden hoever ik kom met de aanpak van Fietsbennie. Vroeg weg en ergens na het advondeten is het wel klaar.
Weet je, zo ervaar ik dat ook met hardlopen. Ik denk dat ik het leuker vind om zelf deel te nemen, dan alleen maar uitgebreid te kijken. Mocht je denken dat ik voor de buis zat voor de Rotterdamse marathon, dan heb je het mis. Zat langer te balen dat ik niet mee deed, dan dat ik effectief keek. Volgend jaar wil ik meedoen in Rotterdam denk ik. De volledige 42,195km. Dat hazen gedoe is dus ook niks voor mij, mijn eerste liep ik na 22 maanden en binnen 4 uur 15min op eigen tempo. En de tweede ook op eigen tempo, onder de 4 uur. Met een jaar er tussen.
Ik had eerst iets van eerst onder de 1:45 voor de halve, dan de hele. Maar ik kreeg de kans om gratis deel te nemen aan de hele of andere afstand. Maar volgens mij is me dat pas enkele weken geleden terug gelukt.

De tocht van en naar Utrecht, dat was voor mij ook een soort wedstrijd. Want dit was mijn verste fietstocht tot nu toe. Ik ben wel iemand die me graag uitdaagt op sportief vlak. Maar als ik mee doe. Dan denk ik wel dat ik de dag ervoor al wil zijn en de dag erna pas weer naar huis wil gaan. Dus 2 nachten ergens overnachten. Iemand tips?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.