16-Apr-2025, 12:35 PM
(15-Apr-2025, 10:16 PM)Gideonaut schreef: Mwah een dealer hier in het zuiden is nog niet eens zo'n slecht idee. Kan ik zo mn bed uit rollen en een Milan test rijden zonder eerst honderden kilometers te fietsen om vervolgens als een verlept garnaaltje weg te pruttelenIk denk dat je qua afstand beter naar Dronten kan fietsen.
(15-Apr-2025, 10:16 PM)Gideonaut schreef: Wel knap dat hij zo ver gaat voor zijn passie. Leuk.Zijn verhuizing is meer ideologisch gemotiveerd dan puur voor het (lig-)fietsen. Snap ik heel goed; in het Amerika van Trump zou ik ook niet dood gevonden willen worden en die kans wordt dankzij Trump nog een stukje groter dan die (zeker voor mensen van kleur) al was.
Daarnaast zou het mij niet verbazen als het vergaarde kapitaal van een Amerikaan de komende jaren in Europa veel waardevaster is dan het in de VS is. Voor kapitaal in stenen gold sowieso al dat de markt in de VS veel volatieler is dan in de EU, want huizenprijzen stijgen daar sneller maar vastgoed en zelfs hele suburbs zijn ook sneller afgeschreven dan hier.
(15-Apr-2025, 11:10 PM)ZoefZoef schreef: Nee, met inwoners. Iets met huizentekorten enzo.Waar Ben wil gaan wonen is eerder een overschot dan een tekort. Daarnaast hebben we dat huizentekort vooral te danken aan knullig overheidsbeleid. Meer weldenkende lui die op termijn Nederlander worden en in de juiste richting gaan stemmen juich ik van harte toe.
(16-Apr-2025, 11:29 AM)Hoekie schreef: Vind het ook jammer voor de VS. Al gaat ie blijkbaar wel gewoon door met zijn VM US business.Business in de VS is heel anders dan hier. Als Northland Velo daar gewoon blijft bestaan maakt het weinig uit of Ben daar woont of hier. Hij is momenteel de enige dealer in de VS, een proefritje maken is voor de meesten niet zoals hier waarbij we in maximaal ongeveer 2,5 uur even naar Dronten rijden.
Mensen doen er dus meer moeite voor en zijn ook voor onderhoud meer op zichzelf aangewezen.
Wat vooral jammer is voor de VS is de onrust in de markt dankzij Trump.
(16-Apr-2025, 11:29 AM)Hoekie schreef: Komt naar ZW NL las ik. Laat ik nou daar wonen en al meerdere malen gedacht hebben om, vanwege rust en ruimte, te moven naar ZW ZwedenKlopt, al moet je straks nog wel even een pontje of een tunneltje pakken om bij hem te komen

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.