16-Apr-2025, 09:57 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Apr-2025, 10:21 PM door twilwel.)
(16-Apr-2025, 09:15 PM)Tijanus schreef: .. de draaicirkel wordt wel wat groter dan die van B4M en Urban (dus ongeveer in de regio van de Buelk 1?)
Het voelt aan als iets wendbaarder dan de MK1. Terwijl er toch 5mm meer ruimte is tussen de wielkasten. Maar nee, niet op het niveau van de B4M uiteraard.
Ik zie dat de wielkast is voorbereid voor de veerpoten met elastomeren van de Alpha`s, dus dat zal wel een optie zijn of worden.
Qua snelheid schat ik m̀ in als erg dicht bij de SnoekL . Snellere rijders dan ik zullen dat uit moeten vechten, maar ik had hetzelfde gevoel als met de SnoekL: belachelijk gemakkelijk om op 50km/h te krijgen.
Op detailniveau zijn er veel verbeteringen t.o.v. de MK1. Het valt niet in het oog, maar de achterste wielkast is nu zo vormgegeven dat je gemakkelijk een hand in het hoedje krijgt, dus bijvoorbeeld een dikke slaapzak kun je nu wel bovenin proppen en er is merkbaar meer bagageruimte omdat de wielkast niet bol is (wat stijf is, maar veel ruimte wegneemt) , maar gegolfd en daardoor nogal wat slanker is als bij de MK1. De achterband wisselen is (tegen mijn verwachting) gemakkelijker geworden. Bij de MK1 is het best lastig om de binnenband en 28mm band op zń plek te krijgen, maar de Distance kwam met een 32-622 Conti en die vond ik redelijk gemakkelijk om af te halen en weer om te leggen. Hoe dat kan met een slankere wielkast is me nog niet duidelijk. Ik moet nog veel heen en weer lopen en vergelijken tussen MK1 en Distance.....