De "shit-ik-zie-opzij-niets-ruitjes-fix" raampjes vind - ik - juist weer mooi; geeft iets means look en 'hobbelt' mooi door na de bobbels in de neus.
Vanwege mijn lengte zullen het wel de medium worden. Jammer, daar mogen die raampjes ook wel in.
En ja, een Snoek, met name de L is (in de juiste (uni) kleur) prachtig. Zo mooi dat je 'm alleen al als schilderij aan de muur zou hangen.
En ja, de Bülk ben ik, in mooi uni kleur, bij voorkeur zonder stickers, rustig, mooi gaan vinden. Vooral als het de mijne wordt natuurlijk. Mooi in balans met ronde voor en achterkant.
De staart van de Distance lijkt net alsof die er niet op hoort. Komt door de vele Bülk foto's denk ik. Milans zien er inmiddels raar spitsig uit. Velomobielen zonder 'regengoot' zien er maar raar uit. Dual tone vind ik bij voorbaat onrustig. Helemaal met stickers en afdekkappen in andere kleuren.
Laten we de looks op neutraal houden. Dan wordt prijs en met name het praktische belangrijker.
Prijs is serieus meer. Zeker omdat het basis prijs is. Zonder verlichting. Zelfs zonder Ventisit.
Een Bülk MK1 is daarmee al meer geld dan een Snoek of DF/Tuna. Een Distance gooit daar nog iets van 1500 Euro bovenop. In 2024 iets van 2000 Euro.
En dan komen, in ieder geval bij mij, de nodige goodies bij zoals de betere verlichting, betere demping achter en 12 speed aandrijflijn.
Maar mooi dat ik van standaard unitone lak hou ander komt dat er ook nog bij.
Praktisch:
De Distance wordt volgens de spec sheet 6 cm langer: Korter is altijd praktischer.
Iets breder: betere draaicirkel? Meer front oppervlak? en daardoor iets minder snel?
Meer losse onderdelen door de hosen: gewicht? In de praktijk overkill nu voetpoten zo makkelijk te verwijderen zijn? Eerder kans op bijgeluiden?
Wederom luchtvering achter. Top.
Wederom diepere hakbulten (vanaf 2024?) Top. Was de dealbreaker dat ik een Bülk niet aandurfde.
Wederom wielkasten ontworpen door Wolfgang (vanaf herfst 2024); meer ruimte voor de kuiten. Was de dealbreaker dat ik een Bülk niet aandurfde.
Hoods zijn uitwisselbaar. Slim. Als het niet hoeft, waarom zou je het anders doen.
En dan nog:
Geen optie compleet zwarte velgen (rustiger, mooier) of je moet de kwetsbaardere Fratelli velgen nemen. Die bovendien kritischer zijn op montage banden.
Geen optie V-Box leverbaar vanaf fabriek
Geen optie standverlichting vanaf fabriek
Vanwege mijn lengte zullen het wel de medium worden. Jammer, daar mogen die raampjes ook wel in.
En ja, een Snoek, met name de L is (in de juiste (uni) kleur) prachtig. Zo mooi dat je 'm alleen al als schilderij aan de muur zou hangen.
En ja, de Bülk ben ik, in mooi uni kleur, bij voorkeur zonder stickers, rustig, mooi gaan vinden. Vooral als het de mijne wordt natuurlijk. Mooi in balans met ronde voor en achterkant.
De staart van de Distance lijkt net alsof die er niet op hoort. Komt door de vele Bülk foto's denk ik. Milans zien er inmiddels raar spitsig uit. Velomobielen zonder 'regengoot' zien er maar raar uit. Dual tone vind ik bij voorbaat onrustig. Helemaal met stickers en afdekkappen in andere kleuren.
Laten we de looks op neutraal houden. Dan wordt prijs en met name het praktische belangrijker.
Prijs is serieus meer. Zeker omdat het basis prijs is. Zonder verlichting. Zelfs zonder Ventisit.
Een Bülk MK1 is daarmee al meer geld dan een Snoek of DF/Tuna. Een Distance gooit daar nog iets van 1500 Euro bovenop. In 2024 iets van 2000 Euro.
En dan komen, in ieder geval bij mij, de nodige goodies bij zoals de betere verlichting, betere demping achter en 12 speed aandrijflijn.
Maar mooi dat ik van standaard unitone lak hou ander komt dat er ook nog bij.
Praktisch:
De Distance wordt volgens de spec sheet 6 cm langer: Korter is altijd praktischer.
Iets breder: betere draaicirkel? Meer front oppervlak? en daardoor iets minder snel?
Meer losse onderdelen door de hosen: gewicht? In de praktijk overkill nu voetpoten zo makkelijk te verwijderen zijn? Eerder kans op bijgeluiden?
Wederom luchtvering achter. Top.
Wederom diepere hakbulten (vanaf 2024?) Top. Was de dealbreaker dat ik een Bülk niet aandurfde.
Wederom wielkasten ontworpen door Wolfgang (vanaf herfst 2024); meer ruimte voor de kuiten. Was de dealbreaker dat ik een Bülk niet aandurfde.
Hoods zijn uitwisselbaar. Slim. Als het niet hoeft, waarom zou je het anders doen.
En dan nog:
Geen optie compleet zwarte velgen (rustiger, mooier) of je moet de kwetsbaardere Fratelli velgen nemen. Die bovendien kritischer zijn op montage banden.
Geen optie V-Box leverbaar vanaf fabriek
Geen optie standverlichting vanaf fabriek