17-Apr-2025, 12:31 PM
(17-Apr-2025, 10:40 AM)Hoekie schreef: Praktisch:
De Distance wordt volgens de spec sheet 6 cm langer: Korter is altijd praktischer.
Iets breder: betere draaicirkel? Meer front oppervlak? en daardoor iets minder snel?
Meer losse onderdelen door de hosen: gewicht? In de praktijk overkill nu voetpoten zo makkelijk te verwijderen zijn? Eerder kans op bijgeluiden?
Is natuurlijk nog steeds korter dan de meeste velomobielen.
Niet breder. zelfde frontaal oppervlak als MK1. Sneller dan MK1 volgens de theorie van meneer Helter en ook in de praktijk is de Distance zeer efficiënt en zo je wil en kunt: snel.
De wielkastkappen worden stevig op hun plek gehouden. Onderin zitten twee pennetjes die ervoor zorgen dat de onderkant niet zijdelings kan bewegen en stukjes 3M paddestoel klittenband zorgen ervoor dat rondom de kast op z'n plek blijft. Tegelijk isoleert die klittenband de kap als een soort afstandhouders. Er is geen contact tussen kap en body en het kan dus niet gaan rammelen.
Ik moest wel even studeren hoe los te halen. Onderin de pennetjes komen het laatst los dat was duidelijk, maar ik kon geen vat krijgen op de kap van buitenaf. De oplossing is: een hand in de wielkast steken en rondom een voor een de klittenbanden los poppen. Wanneer je de bovenste klittenbanden los hebt, kun je de rand van de kap beetpakken en van buitenaf de rest los trekken. Daarna kan de kap wat naar onderen bewegen en komen de pennetjes uit de gaten in de onderkant. Ook aan de onderkant zit wat van dat klittenband, dus ook daar geen fysiek contact tussen kap en body en dus... geen gerammel. Er zijn geen losse delen (zoals boutjes) die weg kunnen raken.