5 uren geleden
(10 uren geleden)Tijanus schreef: Maar, ik heb ook meegedaan aan genoeg fietstochten waarbij niet alle deelnemers 's avonds weer naar huis gingen. En waarbij het aantal deelnemers wat definitief achterbleef op of naast de weg zeker hoger was geweest dan zonder universeel helmgebruik bij dat evenement. In die situaties lijkt het mij een no-brainer. En dat is het dan ook, want zonder helm word je bij de start gewoon geweigerd.
Maar dan zit je in de drukte. En blijf je in de drukte zitten, de hele tocht lang. En je weet dat ook, en de anderen ook. Dan kan ik het nog wel begrijpen. Want de kans dat je achterwiel wordt aangetikt of jij met jouw voorwiel een achterwiel aantikt is een stuk groter, zeker op plekken waar je moet oversteken of anderszins een opstopping krijgt. Dan kukel je best makkelijk ineens om. Je weet dat je allemaal met een toertocht bezig bent, dus dan fiets je ook gewoon dicht op elkaar. Dichter althans dan wanneer je gewoon op straat in de stad per ongeluk in een fietsentreintje bent terechtgekomen. Bij dat laatste probeer je er zo snel als mogelijk weer uit te komen, zodat je weer vrije ruimte om je heen hebt om te kunnen fietsen. Alleen fietsen en met een groep fietsen is een wereld van verschil.
Misschien is het maar goed als het kabinet alsnog snel valt. Het hoeft van mij niet, ook al zit er geen partij naar mijn smaak bij. Maar als een vallend kabinet die Madlener weer aan de kant kan schuiven en zijn suffe idee in de vergetelheid kan brengen, vind ik dat een dikke plus. Misschien kan hij dan in zijn vrije tijd wat vaker juichend met een 130-bord op de foto. Want tja, 130 rijden is natuurlijk geenszins onverstandig...