3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 12:23 AM)Jeroen S schreef: Een goede vriendin van mijn dochter heeft 3 ezels. Daarvan is er 1 bang voor putdeksels. Gaat ze niet overheen.
Ezels zijn op geen enkele manier met paarden te vergelijken.
Ik heb in mijn 40-jarige paardrij-bestaan in totaal 10 verschillende paarden gehad en nog een stel pony's. Ik heb ook nog eens op tientallen andere paarden en pony's gereden.
Ik heb ook 1 ezel gehad. Die had in z'n eentje meer persoonlijkheid dan al die paarden bij elkaar. Echte paardenliefhebbers zullen niet blij zijn met deze uitspraak.
Bovenstaande ezel is misschien een keer op een losse putdeksel gestapt en die heeft daarna waarschijnlijk de beslissing genomen dat dit niet voor herhaling vatbaar was.
Een ezel is namelijk ongelooflijk slim, handig en vindingrijk. Als je een ezel in de ogen kijkt, dan heb je de komende 10 jaar geen mindfulness training o.i.d. meer nodig. Ga je ze daarbij ook nog aaien, dan ben je verkocht en misschien zelfs verslaafd.
Het aaien van een ezel zorgt voor zo ontzettend veel gevoel, emoties en geluk. probeer het maar eens. Maak wel eerst op een nette manier kennis. Dat doe je door met je gezicht vlak bij het hoofd/de neus van de ezel uit te ademen. Dat zal de ezel vervolgens ook doen. Zo maak je op de juiste manier kennis met een paard-/ezelachtige.
Probeer het maar eens, ervaar en voel

Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282