7 uren geleden
Citaat: Van achtergelaten excrement op het pad heb ik eigenlijk nooit last van. Ik slinger er wel omheen. En als het uitgedroogd en verspreid is ga ik er gewoon doorheen
Het maakt ook uit hoe vaak je het op je routes tegenkomt.
Op mijn woon-werk route is het soms dagelijks vers en daarna zeker met regen nog lang een ergernis op een smal pad met vaak tegenliggers. In dat stukje fietspad ligt een tunneltje onder een wat drukkere weg door waardoor men het gewoon vindt om er met een paard ook maar door te gaan, paard op fiets/bromfiets pad is toch alleen met ruiters toegestaan bordje OK?
Vrijwel al mijn langere routes vanuit huis en werk lopen langs maneges, meervoud, met vaak jongedames die met paarden op de weg zijn. Achtergelaten sporen zijn regel, geen uitzondering.
Bij fietsen in andere delen van ons land zie ik het minder, wel wat paarden maar sporen op de fietspaden en wegen zijn veel zeldzamer. Dan is het ook veel makkelijker om je er niet aan te ergeren.
Ook zie ik daar veel minder vaak onervaren jongedames met onervaren paarden op smalle weggetjes en fietspaden. Maar zelfs vanuit Lelystad naar Dronten had ik de laatste keer een paard dat duidelijk niet blij met mijn was, en zich slecht door de ruiter liet sturen naar mij toe en daarna van de weg af, op ruime afstand terwijl ik stil stond en iets verder een groepje van 5 waarbij er een niet erg blij was, net naast het fietspad.
Honden kan ik meestal goed hebben maar andersom is het soms minder, er zijn veel honden bang van VMs, soms tot aggressief worden toe.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,