8 uren geleden
Ik ben denk ik ook wel een beetje verslaafd, fietsen is erg goed voor me. De inspanning, beweging, buiten zijn in de frisse lucht, nieuwe plekken ontdekken, mentaal uitwaaien. Het geeft me rust en ontspanning. Het heeft eventjes geduurd, maar soms is mijn vrouw ook zo wijs om te zeggen, moet je niet eens even fietsen. Als ik lang niet fiets wordt ik daar echt een vervelend mens van. Sjacherijnig, korter lontje. Op vakantie moet ook echt een fiets mee. Lopen werkt ook wel een beetje maar geeft een veel beperktere radius.
Toevallig hadden we het er gisteren ook nog over. Mijn zus vroeg hoeveel ligfietsen ik had. Twee velomobielen, de houten en de Milan, een Highracer, de Kingcycle en sinds kort de M5 lowracer. 5 dus. De kinderen reageerden, maar je hebt nog meer fietsen! De atb en de oude Raleigh zijn rechtop fietsen en dat had ze niet gevraagd. In totaal 7 stuks dus. Ik ga straks in het schuurtje wat verbouwen zodat de M5 er ook met punt in past.
Doordat ik veel oude goedkope 2e handsjes heb gescoord, kan ik me zoveel fietsen permiteren. In heel veel fietsen zit niet zo veel geld, de verkoopwaarde is gering. En toch heb ik er een hoop lol mee. Maar ik merk inderdaad wel dat sommigen maar weinig, erg weinig gebruikt worden. Voor iedere gebruiksniche die ik interessant vind hebt ik een fiets. Een oude starre ATB, de Raleigh met 35mm gravel bandjes, de Highracer met 35mm bandjes en drager, die ook wel een pietsje onverhard aankan, de houten Velomobiel die niet super snel is maar wel veel bagage aankan, krappe draaicirkel. ( overigens houdt ik die vooral uit sentimentele overwegingen en als reserve VM voor het geval er ooit in de winter iets met de Milan zou zijn. maar momenteel doet ie het niet omdat er een restauratie nodig is.)
Meest gebruikt worden de Milan en de Raleigh als boodschappenfiets of voor een klein rondje om het dorp. De Kingcycle is ook een fijn boodschappen ligfietsje, maar in het aero puntje past niet zo veel. met wel 5 kg aardappels en een 750 gr pak muesli wordt het al lastig. Er kan wel meer in, maar dat soort grote dingen passen niet goed. Misschien krijgt die een dragertje en gaat ie naar mijn vrouw, als hij daarvoor kort genoeg kan. Bij de Kingcycle schuif je de stoel over het taps toelopende Frame. De twee boutjes zitten nu klem tussen beide buizen. Ook komt het gewicht wel ver naar voren.
Toevallig hadden we het er gisteren ook nog over. Mijn zus vroeg hoeveel ligfietsen ik had. Twee velomobielen, de houten en de Milan, een Highracer, de Kingcycle en sinds kort de M5 lowracer. 5 dus. De kinderen reageerden, maar je hebt nog meer fietsen! De atb en de oude Raleigh zijn rechtop fietsen en dat had ze niet gevraagd. In totaal 7 stuks dus. Ik ga straks in het schuurtje wat verbouwen zodat de M5 er ook met punt in past.
Doordat ik veel oude goedkope 2e handsjes heb gescoord, kan ik me zoveel fietsen permiteren. In heel veel fietsen zit niet zo veel geld, de verkoopwaarde is gering. En toch heb ik er een hoop lol mee. Maar ik merk inderdaad wel dat sommigen maar weinig, erg weinig gebruikt worden. Voor iedere gebruiksniche die ik interessant vind hebt ik een fiets. Een oude starre ATB, de Raleigh met 35mm gravel bandjes, de Highracer met 35mm bandjes en drager, die ook wel een pietsje onverhard aankan, de houten Velomobiel die niet super snel is maar wel veel bagage aankan, krappe draaicirkel. ( overigens houdt ik die vooral uit sentimentele overwegingen en als reserve VM voor het geval er ooit in de winter iets met de Milan zou zijn. maar momenteel doet ie het niet omdat er een restauratie nodig is.)
Meest gebruikt worden de Milan en de Raleigh als boodschappenfiets of voor een klein rondje om het dorp. De Kingcycle is ook een fijn boodschappen ligfietsje, maar in het aero puntje past niet zo veel. met wel 5 kg aardappels en een 750 gr pak muesli wordt het al lastig. Er kan wel meer in, maar dat soort grote dingen passen niet goed. Misschien krijgt die een dragertje en gaat ie naar mijn vrouw, als hij daarvoor kort genoeg kan. Bij de Kingcycle schuif je de stoel over het taps toelopende Frame. De twee boutjes zitten nu klem tussen beide buizen. Ook komt het gewicht wel ver naar voren.