Wat leuk dat je de recumbinati promoot.
Ik probeer op Mastodon #regel17 actief te houden, nadat ik bij Twitter weg ben gegaan. Ik mis wel de mooie foto's van de Japanners die zo'n beetje maandelijks hun ligfiets schoon lieten maken met schuim. Maar je kan niet overal zijn. Zo ben ik ook niet op FB en Insta, TT, dus mochten er anderen zijn die het ligfietsen willen promoten door #regel17 te gebruiken bij plaatjes van ligfietsen. Graag, het is gratis.
Als er vragen zijn over wat het is, kun je verwijzen naar www.recumbinati.nl/#r17.
Die andere links moet ik even goed gaan lezen. Wellicht dat ik de regels hier en daar kan aanpassen of aanscherpen.
Oh ja, we moeten er voor waken dat de regels te serieus worden genomen. Ik hoop vooral dat mensen er van glimlachen.
Ik dacht dat Regel 21B dat aardig afgetikt had.
Bijvoorbeeld de kleur van je velomobiel: GEEL. (toevallig http://www.recumbinati.nl/#r40)
Ik wil hem wel uitleggen hoor.
Het verhaal is dat een ligfietster met haar fiets vol met boodschappen (inclusief grote boodschappentas, etc) een racefietser inhaalde. Daarbij kreeg ze dus de wat neerbuigende opmerking dat ligfietsers toch allemaal sandalen, geitenwollensokken en mannen met ringbaardjes hebben. De overlevering zegt dat haar antwoord was: "Thuis heb ik gewoon een ringbaardje hoor".
Nu weet ik niet meer welk deel ik zelf verzonnen of ingekleurd heb en welk deel echt is, maar vrouwen rijden minder op een ligfiets, racefietsers vinden het lastig als ze ingehaald worden door een vrouw (en helemaal als die op een ligfiets ligt). Als je die met elkaar combineert kom je dus op dit soort onzinnige regels. Logisch toch?
Ik probeer op Mastodon #regel17 actief te houden, nadat ik bij Twitter weg ben gegaan. Ik mis wel de mooie foto's van de Japanners die zo'n beetje maandelijks hun ligfiets schoon lieten maken met schuim. Maar je kan niet overal zijn. Zo ben ik ook niet op FB en Insta, TT, dus mochten er anderen zijn die het ligfietsen willen promoten door #regel17 te gebruiken bij plaatjes van ligfietsen. Graag, het is gratis.
Als er vragen zijn over wat het is, kun je verwijzen naar www.recumbinati.nl/#r17.
Die andere links moet ik even goed gaan lezen. Wellicht dat ik de regels hier en daar kan aanpassen of aanscherpen.

Oh ja, we moeten er voor waken dat de regels te serieus worden genomen. Ik hoop vooral dat mensen er van glimlachen.
(9 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:(9 uren geleden)Roepers schreef: Regel 21 van de ligfietstregels. Die gaat over schrikken als reactie op de ontmoeting met een ligfietser. Ik had laatst een hond die een meter wegsprong. Zo schrok hij. En wat te denken van paarden? Moeten die niet vermeld worden?
Groet,
Marco
"Of andere weggebruikers" staat er. Daar vallen de paarden dus onder.
Maar misschien kan iemand Hans een tip geven. Iemand die bij de Waterlandse Liggers fietst misschien?
Ik dacht dat Regel 21B dat aardig afgetikt had.
(9 uren geleden)datakneder schreef:Het is een van de wonderen van het rijden met een ligfiets.(9 uren geleden)Roepers schreef: Regel 21 van de ligfietstregels. Die gaat over schrikken als reactie op de ontmoeting met een ligfietser. Ik had laatst een hond die een meter wegsprong. Zo schrok hij. En wat te denken van paarden? Moeten die niet vermeld worden?
Groet,
Marco
Ik vind regel 21 nogal tegenstrijdig. Het begint dat je niet gezien en gehoord wordt, om dan te vervolgen dat mensen van je schrikken. Maar als ze je niet zien en horen, waar schrikken ze dan van?
Bijvoorbeeld de kleur van je velomobiel: GEEL. (toevallig http://www.recumbinati.nl/#r40)
(8 uren geleden)Hardloper schreef:(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:Hij is ook grappige. Maar hoe komen ze erop???(, 08:09 PM)Hardloper schreef: Zelfs maar eventjes denken om eens met een ligfiets te rijden staat op levenslang verbod nog een racefiets te mogen bezitten!
Ik vond deze juist heel grappig
(10 uren geleden)Atrike schreef: Ze zijn natuurlijk bang dat als een racefietser eenmaal de geneugten van een ligfiets heeft ontdekt, hij/zij nooit meer op een racefiets wil stappen.Dat zal het natuurlijk zijn. Ze zijn bang om mede wielrenfietsers te gaan verliezen
(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik breek regel 37 voortdurend, geen man, geen baardje, enz.Ik zal het ook wel breken regel 37. Want een baardje probeer ik toch geregeld eraf te halen als het te lang is.
Ik vind het met mooi weer extra leuk om in een jurk uit de VM te kruipen.
PS, Hans een ping gegeven op de whatsapp chat.
Ik wil hem wel uitleggen hoor.
Het verhaal is dat een ligfietster met haar fiets vol met boodschappen (inclusief grote boodschappentas, etc) een racefietser inhaalde. Daarbij kreeg ze dus de wat neerbuigende opmerking dat ligfietsers toch allemaal sandalen, geitenwollensokken en mannen met ringbaardjes hebben. De overlevering zegt dat haar antwoord was: "Thuis heb ik gewoon een ringbaardje hoor".
Nu weet ik niet meer welk deel ik zelf verzonnen of ingekleurd heb en welk deel echt is, maar vrouwen rijden minder op een ligfiets, racefietsers vinden het lastig als ze ingehaald worden door een vrouw (en helemaal als die op een ligfiets ligt). Als je die met elkaar combineert kom je dus op dit soort onzinnige regels. Logisch toch?