, 07:58 PM
Afgelopen zaterdag om 5:00 vertrokken voor weer een lange tocht. Een stuk kouder dan ik verwacht had maar geen handschoenen mee. Eerste tijd dus verschrikkelijk koude vingers maar vanaf half 8 kwam de zon door en daarna geen probleem meer. Eerst tot Coevorden langs het kanaal, daarna door het Drentse landschap richting assen en daarvandaan langs het kanaal richting Groningen. Bij Paterswolde het vakantiehuis bekeken waar ik met mijn ouders veel ben geweest. Daarna terug naar beneden en onder assen via de Drentse hoofdvaart naar zwartsluis, en door naar zwolle. Ergens tussen Assen en Zwartsluis ging drinken mij erg tegenstaan. Ik had vooral sportdrank bij me om zouten op peil te houden, maar daar had ik helemaal geen zin meer in. Bij mijn schoonouders in Zwolle veel water gedronken (toen op 225km) maar dat was te laat want vanaf 250km kreeg ik erg last van mijn maag. Vol gevoel, winderigheid, geen pijn maar heel onprettig gevoel bij kracht zetten. Mijn benen wilden nog wel. Extra stop gemaakt bij 270km en besloten niet de 300km vol te maken maar rechtstreeks naar huis te gaan. Bij 288km thuis gekomen om 17:45, na 12,75 uur waarvan 10,75 uur beweegtijd. 8 krentenbollen, 8 mueslirepen en veel winegums op dus denk dat dat voldoende is, maar slechts 4 liter water. Tot 250km zat ik op 27,6km/u, laatste stuk gezakt naar 27,1. Thuisgekomen ca 4 kg lichaamsgewicht kwijt, waarvan er 3 na 2 dagen weer aan zat, vooral vocht dus denk ik .
De dag erna moe, en af en toe warm maar niet koortsig, net alsof mijn lichaam volop aan het herstellen was. De dag daarna geen last meer.
Ik ga dus blijkbaar beter op water. Waarmee kan ik dan zorgen dat ik mijn zouten weer aanvul?
Ik heb jou filmpje nog niet bekeken 365cycle, maar dat is waarschijnlijk precies de les die ik heb geleerd. Ik kende die al wel, maar de sportdrank heeft me genekt.
De dag erna moe, en af en toe warm maar niet koortsig, net alsof mijn lichaam volop aan het herstellen was. De dag daarna geen last meer.
Ik ga dus blijkbaar beter op water. Waarmee kan ik dan zorgen dat ik mijn zouten weer aanvul?
Ik heb jou filmpje nog niet bekeken 365cycle, maar dat is waarschijnlijk precies de les die ik heb geleerd. Ik kende die al wel, maar de sportdrank heeft me genekt.
![[Afbeelding: Screenshot-20250419-171720.png]](https://i.ibb.co/G4zgcgJD/Screenshot-20250419-171720.png)