Hans blijft zijn beproefde truckendoos opentrekken. Zo is er zogenaamd al een bod van “Toy” van €2500. Toy, die zelden beet heeft ondanks zijn hoge biedingen op andere advertenties (want ja, spoiler alert: Toy is gewoon Hans in vermomming). Heeft z’n eigen fanclub opgericht om zijn eigen advertenties spannender te maken.
Over de trapas: Hans liet vallen dat die eventueel verstelbaar was, maar dan moest je er geloof ik een soort middeleeuws vuurritueel op loslaten. Ik herinner me vaag iets van verhitten – klinkt alsof je je fiets eerst moet smeden als een zwaard uit Game of Thrones. Ik heb namelijk ook altijd gelezen dat die carbon lowracer gewoon níét verstelbaar is. Op m’n oude Cobrabikes lowracer kon dat trouwens wél, en die heeft ooit nog een kapotte trapas gehad maar is piekfijn hersteld door Intercitybikes (shoutout naar vakwerk!).
De laatste keer dat ik Hans sprak (om een hoofdkussentje op te halen), zei hij dat hij nog steeds op die lowracer fietst. En inderdaad, ik heb hem zelf zien staan, de fiets dan. Qua prijs? Tja, zo’n setup is z’n geld dubbel en dik waard. Zeker als je ziet dat er dat zeldzaam stuur op zit waarvan mensen gaan fluisteren: “Kijk, da’s er eentje met het stuurtje…”
Nieuwprijs? We hebben het over 6 à 7 duizend euro. Dus ja, die fietsen zijn niet te vergelijken met standaard koersfietsen waar het internet vol mee staat alsof ze uit een fietsenprinter komen. Uniek = prijzig.
En zoals ik Hans ook al zei: het is maar wat de gek ervoor geeft. Zelf ben ik niet van het type dat blijft pingpongen met biedingen – ik gooi er één bod tegenaan en kom het dan gewoon halen. Geen gedoe, geen drama.
Over de trapas: Hans liet vallen dat die eventueel verstelbaar was, maar dan moest je er geloof ik een soort middeleeuws vuurritueel op loslaten. Ik herinner me vaag iets van verhitten – klinkt alsof je je fiets eerst moet smeden als een zwaard uit Game of Thrones. Ik heb namelijk ook altijd gelezen dat die carbon lowracer gewoon níét verstelbaar is. Op m’n oude Cobrabikes lowracer kon dat trouwens wél, en die heeft ooit nog een kapotte trapas gehad maar is piekfijn hersteld door Intercitybikes (shoutout naar vakwerk!).
De laatste keer dat ik Hans sprak (om een hoofdkussentje op te halen), zei hij dat hij nog steeds op die lowracer fietst. En inderdaad, ik heb hem zelf zien staan, de fiets dan. Qua prijs? Tja, zo’n setup is z’n geld dubbel en dik waard. Zeker als je ziet dat er dat zeldzaam stuur op zit waarvan mensen gaan fluisteren: “Kijk, da’s er eentje met het stuurtje…”
Nieuwprijs? We hebben het over 6 à 7 duizend euro. Dus ja, die fietsen zijn niet te vergelijken met standaard koersfietsen waar het internet vol mee staat alsof ze uit een fietsenprinter komen. Uniek = prijzig.
En zoals ik Hans ook al zei: het is maar wat de gek ervoor geeft. Zelf ben ik niet van het type dat blijft pingpongen met biedingen – ik gooi er één bod tegenaan en kom het dan gewoon halen. Geen gedoe, geen drama.