29-Jan-2019, 03:54 PM
Dat het aantal fabrikanten gelijk blijft is niet erg. Als de productie maar omhoog gaat en de innovatie blijft doorgaan. Kan de prijs gelijk blijven of wat dalen. Ben het met je eens dat de tweewieler ligfiets doorontwikkeld is en kleine aanpassingen in techniek beperkt zullen blijven. Het meest voor de handliggend zijn carbonframes.
Maar het tij zal keren ten gunste van de ligfiets. Het merendeel van de Nederlanders is voor beprijzing van het motorverkeer. Zowel de brandstof, als de gereden kilometers zullen in de toekomst beprijsd worden. Zeker de diesels. En terecht. De vervuiler moet betalen.
De gemiddelde afstand woon /werkverkeer in Nederland neemt jaarlijks nog toe. Nu heen en terug gemiddeld ruim 45 km daags. Een toename gelijk aan de lengte van de files. Verhuizen is vaak geen optie.
https://www.nu.nl/tips-en-achtergronden/...woont.html
Ik verwacht bij het ingaan van de kilometerheffing een toename van Velomobielen op de weg. Om aan de portemonnee van de Nederlander en hij of zij gaat nadenken. Ook als je blond bent. Velomobielen rijden in het vlakke Nederland prima zonder elektrische ondersteuning. De ontwikkeling voor drie- en zeker de stabielere vierwielers blijft doorgaan. De voortgang in techniek van de wedstrijd-/ recordfietsen blijft. Automatisch schakelen met een rechte kettinglijn is ook een feit.
Zie de link van Ligfiets.net.
https://www.ligfiets.net/news/5854/tauru...jving.html
Of het filmpje over Taurus: https://www.youtube.com/watch?v=ekB2YhlRHS8
Maar het tij zal keren ten gunste van de ligfiets. Het merendeel van de Nederlanders is voor beprijzing van het motorverkeer. Zowel de brandstof, als de gereden kilometers zullen in de toekomst beprijsd worden. Zeker de diesels. En terecht. De vervuiler moet betalen.
De gemiddelde afstand woon /werkverkeer in Nederland neemt jaarlijks nog toe. Nu heen en terug gemiddeld ruim 45 km daags. Een toename gelijk aan de lengte van de files. Verhuizen is vaak geen optie.
https://www.nu.nl/tips-en-achtergronden/...woont.html
Ik verwacht bij het ingaan van de kilometerheffing een toename van Velomobielen op de weg. Om aan de portemonnee van de Nederlander en hij of zij gaat nadenken. Ook als je blond bent. Velomobielen rijden in het vlakke Nederland prima zonder elektrische ondersteuning. De ontwikkeling voor drie- en zeker de stabielere vierwielers blijft doorgaan. De voortgang in techniek van de wedstrijd-/ recordfietsen blijft. Automatisch schakelen met een rechte kettinglijn is ook een feit.
Zie de link van Ligfiets.net.
https://www.ligfiets.net/news/5854/tauru...jving.html
Of het filmpje over Taurus: https://www.youtube.com/watch?v=ekB2YhlRHS8