Zaterdag de fiets opgehaald uit Winterswijk met de trein. Bij ACE de vouwprocedure doorgenomen en geoefend. En toen gefietst naar Lochem en ik heb daar de fiets gevouwen en in de hoes gestopt en meegenomen. Zoals ik al dacht is de fiets behoorlijk zwaar om mee te lopen. Maar het ging goed. In Zutphen overstappen op hetzelfde perron. Ik kreeg hulp van een medereiziger bij het in de NS trein tillen van de fiets. De liften in Zwolle waren wat lastig, maar uiteindelijk ook gelukt. In Leeuwarden met 3 minuten vertraging aangekomen. Dat betekent 3 minuten overstaptijd resterend. Dus ik heb de fiets weer uitgevouwen en en ben maar naar huis gefietst. Niet weer 2 tassen meenemen met de fiets in de trein. En ook het vouwen weer oefenen. Dat gaat vandaag gebeuren als ik de DAF wegbreng. Kijken of de Grasshopper in de koffer past. Denk van wel.
Gisteren 2 tochten gemaakt met de Grashopper en dat maakt de totaal aantal kilometers met deze fiets op meer dan 100 km. Het is nog wel wat wennen. De fiets fietst anders dan de Sinnertjes. Heel blij ben ik ook met het onderstuur.
![[Afbeelding: Grashopper-op-de-Slachtedijk.jpg]](https://i.postimg.cc/25wVdM92/Grashopper-op-de-Slachtedijk.jpg)
Klimmen lijkt wat moeizamer te gaan met de Grashopper dan met de Sinnertjes, maar ook dat kan een kwestie van gewenning zijn.
Ik heb wel met succes de gecombineerde derailleur-naafversnelling van SRAM uitgeprobeerd. Ik was er eerder negetaif over hier op het forum, maar ik leerde dat je het als volgt kan gebruiken: Fiets normaal in in de tweede versnelling (=directe overbrenging). Zet hem in de eerste versnelling bij een steile klim (zoals de brug over Westergoawei tussen Wommels en Brugwerd in de Slachtedijkroute) en in de derde bij extreme wind mee en bergaf. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd maar het eerste wel op de genoemde brug en het werkte.
Groet,
Marco
Gisteren 2 tochten gemaakt met de Grashopper en dat maakt de totaal aantal kilometers met deze fiets op meer dan 100 km. Het is nog wel wat wennen. De fiets fietst anders dan de Sinnertjes. Heel blij ben ik ook met het onderstuur.
![[Afbeelding: Grashopper-op-de-Slachtedijk.jpg]](https://i.postimg.cc/25wVdM92/Grashopper-op-de-Slachtedijk.jpg)
Klimmen lijkt wat moeizamer te gaan met de Grashopper dan met de Sinnertjes, maar ook dat kan een kwestie van gewenning zijn.
Ik heb wel met succes de gecombineerde derailleur-naafversnelling van SRAM uitgeprobeerd. Ik was er eerder negetaif over hier op het forum, maar ik leerde dat je het als volgt kan gebruiken: Fiets normaal in in de tweede versnelling (=directe overbrenging). Zet hem in de eerste versnelling bij een steile klim (zoals de brug over Westergoawei tussen Wommels en Brugwerd in de Slachtedijkroute) en in de derde bij extreme wind mee en bergaf. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd maar het eerste wel op de genoemde brug en het werkte.
Groet,
Marco