3 uren geleden
(, 09:20 AM)365cycle schreef: Dat is wel de manier, want in 1 en 3 heb je wat extra weerstand.Als ik het goed onthouden heb is volgens SRAM de middelste 'versnelling' 96% efficient, ik ben benieuwd of iemand wel eens getest heeft wat de verliezen in 1 en 3 zijn. Nou zijn DualDrive naven geen koffiemolens zoals de voorganger Sachs Spectro 3x7 (die had ik tot voor kort in één van mijn R&M Birdy vouwfietsen), maar ik gebruik graag 1 en 3 omdat die stiller zijn dan 2. Ik heb in mijn collectie Dual Drive, DualDrive II en DD3 naven en ik ben ook benieuwd of die verschillen in efficiency (en sowieso in bouw, want ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om ze eens uit elkaar te halen om een kijkje te nemen).
@ Roepers: is het een nieuwe fiets? Bij mijn weten maakt SRAM als sinds 2017 of zo geen DualDrive naven meer.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane