Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
(10 uren geleden)Arno boogaart schreef: Helemaal mee eens, een elektrische auto van de zaak kan wel maar een “trapauto” niet.
Waar ik werk(gemeente) hebben ze een fietsenplan maar een velomobiel kennen ze niet en het bedrag wat ze überhaupt geven voor een ebike is ook erg laag.(1500 euro per 5 jaar) Als je het omrekent bij 10 km enkele reis woon-werkverkeer is het kilometer geld hoger dus dat doe ik maar.
Heb begrepen dat er in België een betere regeling is ben daar toch wel benieuwd naar.

Als ik een W9S of een Snoek had besteld in plaats van een gewone leasingwagen, had mijn werkgever dat waarschijnlijk prima gevonden. Zolang het maar op wielen rijdt en niet ontploft, lijkt alles tegenwoordig onder “mobiliteitsbudget” te vallen. Alleen jammer dat de meeste leasingmaatschappijen denken dat een velomobiel iets is wat je op een rommelmarkt in Frankrijk koopt — met pedalen én een gebruiksaanwijzing in het Latijn.  O2O en Cyclis lijken ze wél te snappen — hulde aan hen, de verlichte geesten van de tweewielerbeschaving.

Maar goed, ik heb uiteindelijk toch voor een auto gekozen. Zo’n ding met ruitenwissers, kofferbak en andere ouderwetse luxe. Gewoon praktischer voor wat ik ermee moet doen. In andere omstandigheden — denk: Duitse Autobahn, maar dan voor fietsen — had ik zonder twijfel voor de Snoek gekozen of een W9S. Dan had ik tenminste elke ochtend woon-werkverkeer gecombineerd met intervaltraining én het ego van wielertoeristen kunnen verpletteren.

Wat wel grappig is: elektrische fietsen worden volop gepromoot als hét alternatief, terwijl ze technisch makkelijk 45+ km/u kunnen rijden. Alleen jammer dat je er volgens de wet maar 30 km/u mee mag.  Dus dat snelheidspotentieel? Mooi meegenomen, zolang je het nooit gebruikt. Ondertussen rijd je met een velomobiel aan 250 watt vrolijk boven de 60 km/u, maar dat telt dan weer niet mee, want ligfietsen zijn raar

Mensen hebben werkelijk geen idee wat voor snelheid, efficiëntie en pure elegantie er in zo’n aerodynamische banaan schuilt.  Maar goed, onwetendheid is blijkbaar niet alleen zaligmakend, het is ook nog eens standaard geleverd bij elk mobiliteitsbeleid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond - door Snoek043 - 9 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Roepers, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Schoenplaatjes afstellen
Een goede shoefitter...365cycle — 09:29 PM
Medeliggers onderweg
Behalve het "af...365cycle — 08:23 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik vind het opvallen...Bob Hagendijk — 07:18 PM
Ventilatie en transpiratie
Een front hatch vind...blokdoorn — 07:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
mijn Hurricane, onda...gideon — 06:46 PM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
In deze bijdrage...twilwel — 06:42 PM
Maar ik was laat...Hardloper — 06:38 PM
Deze bijdrage  van K...Roepers — 06:30 PM
Maar ik was laatst...Wim -de roetsende — 05:36 PM
Schoenplaatjes afstellen
Ik vond ze echt ...Wim -de roetsende — 05:32 PM
Schoenplaatjes afstellen
Ik vond ze echt ve...Hoekie — 05:19 PM
Wat je kan doen als ...Hoekie — 05:03 PM
Zou in mn qv ook w...Gideonaut — 04:53 PM
Schoenplaatjes afstellen
Al vanaf het begin h...Hardloper — 04:45 PM
Ik lees nog wel ...twilwel — 04:43 PM
Als we heel realisti...Hardloper — 04:40 PM
Zonder vizier rijden...Hardloper — 04:29 PM