6 uren geleden
(, 09:10 AM)Roepers schreef: Ik lees nog wel meer schokkends in dat bericht: velomobileworld staat op de rand van de afgrond en er worden veel te weinig velomobielen verkocht, ook voor de dealers. In een reaktie op dit bericht wordt gesproken een faillissement dat dreigt voor de Velomobileworld. Goedemorgen zeg!
Wat een alarmistische titel Marco. Goede clickbait, dat wel.
Ik kon niks vinden in dat draadje over een dreigend faillissement. Een ingezakte verkoop, dat is wel duidelijk, maar dat betekent niet dat er een faillissement dreigt. De schaal van producite terug brengen na een goede tijd is pijnlijk, maar ook bij een lagere productie kan de boel draaiende worden gehouden. Sven ken ik alleen van het Velomobilforum, maar hij lijkt me zeer ambitieus en gedreven. Maar niet iemand die het geduld heeft om slechte tijden uit te zingen. Wat dat betreft: juist in crisistijden blijkt dat de velomobiel markt boomt. Zonder de oliecrisis in de vorige eeuw zou er niet zoveel interesse ontstaan zijn voor op menskracht aangedreven voertuigen. Met enig sarcasme constateer ik dat er wellicht zeer goede tijden aankomen.
Over de kortingen: Er is een lange tijd tussen bestelling en aflevering en daardoor is de cashflow voortdurend een fors aandachtspunt. In Roemenie moeten ze veel voorfinancieren om de productie draaiende te houden. Dat de korting amper de moeite waard is, ben ik het helemaal mee eens en zie ik juist als teken dat het niet zoǹ dringend probleem is..