Mijn indruk is dat Duitsland de belangrijkste afzetmarkt is voor Velomomobileworld. Duitsland is nu in crisissfeer meer dan Nederland, getuige ook de woorden van Jens. Door die crisissfeer wagen veel minder mensen zich aan de aanschaf van een dure velomobiel en is de vraag sterk afgenomen. Velomobileworld probeerde Amerika te veroveren als afzetmarkt maar daar is nu ook van alles aan de hand.
Je kan van alles zeggen van Velomobileworld maar niet dat ze niet geprobeerd hebben een goedkopere velomobiel in de markt te zetten: Dat is de B4M geworden. Die kost nu 7000 euro. De bedoeling was dat die goedkoper zou worden maar ja, kosten, het valt altijd weer tegen.
Ik ben ervan overtuigt dat tenzij je ze in massaproductie neemt, een lagere prijs heel moeilijk blijft. Maar voor massaproductie heb je massa-afzet nodig en dat zie ik ook niet gebeuren. Dus het blijven exclusieve fietsjes, zoals alle nieuwe ligfietsen, behalve misschien die Taiwanese.
Groet,
Marco
Je kan van alles zeggen van Velomobileworld maar niet dat ze niet geprobeerd hebben een goedkopere velomobiel in de markt te zetten: Dat is de B4M geworden. Die kost nu 7000 euro. De bedoeling was dat die goedkoper zou worden maar ja, kosten, het valt altijd weer tegen.
Ik ben ervan overtuigt dat tenzij je ze in massaproductie neemt, een lagere prijs heel moeilijk blijft. Maar voor massaproductie heb je massa-afzet nodig en dat zie ik ook niet gebeuren. Dus het blijven exclusieve fietsjes, zoals alle nieuwe ligfietsen, behalve misschien die Taiwanese.
Groet,
Marco