Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schoenplaatjes afstellen
#15
Ik had met mijn laatste nieuwe paar schoenen ook ineens problemen. Kon de goede positie niet helemaal vinden. Ik heb uiteindelijk de sleufjes voor de spd 6-8 mm naar de hak uitgefreesd. Daarmee kwamen ze pas op den vergelijkbare positie als bij het andere oude merk. Ik heb de klik van de pedalen altijd vrij los staan, op slecht wegdek rammelen mijn voeten in de pedalen, maar ze vallen er niet af. Ik zoek altijd naar een positie waarin ik mijn voet ontspannen kan laten hangen in het midden. Maar het blijft soms gek. De schoenen en spd die in de Milan prima zitten, doen het prima. Met dezelfde schoenen in een andere SPD op de m5 lowracer, voelt het niet helemaal perfect.

Het lukt me soms om door bewust met de voet positie te spelen, beetje naar buiten drukken, naar binnen etc, te vinden waar het probleem zit. Ik fiets met de rechter hak wat naar binnen die soms in conflict met de crank komt. Dat weet ik inmiddels.

De oude en nieuwe schoenen inklikken en eens goed kijken en vergelijken, misschien zie je iets. Die sleufjes zitten ook niet altijd op dezelfde plek. In mijn geval naar de hak, soms ook links rechts.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch


Berichten in dit topic
Schoenplaatjes afstellen - door TimSch - 29-Apr-2025, 09:35 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door qv-tester - 29-Apr-2025, 09:52 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door LigfietsWilsum - 29-Apr-2025, 09:54 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door TimSch - 29-Apr-2025, 10:02 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door LigfietsWilsum - 29-Apr-2025, 10:16 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Wim -de roetsende - 29-Apr-2025, 12:21 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Victor - 29-Apr-2025, 02:08 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Wim -de roetsende - 29-Apr-2025, 04:01 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door LowJob - 29-Apr-2025, 03:10 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Frutsel - 29-Apr-2025, 04:28 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Hardloper - 29-Apr-2025, 04:45 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Hoekie - 29-Apr-2025, 05:19 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Wim -de roetsende - 29-Apr-2025, 05:32 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door 365cycle - 29-Apr-2025, 09:29 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Jeroen S - 29-Apr-2025, 11:13 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Hardloper - 30-Apr-2025, 10:16 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Frutsel - 30-Apr-2025, 11:57 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door 365cycle - 30-Apr-2025, 11:52 AM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door _Peter - 05-May-2025, 11:54 PM
RE: Schoenplaatjes afstellen - door Jeroen S - 06-May-2025, 07:39 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM