7 uren geleden
(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Oh, uniek op die manier. Als een van de weinige dealers die echt actief is op social media met filmpjes. Ja, dat doet ie leuk, maar dat doet VMworld ook wel.Als dat het enige was zou het dat zeker zijn, hoewel je de kwaliteit van de filmpjes van Velomobile World niet kan vergelijken met wat Ben (of Saukki) doet.
Maar ik voel er weinig voor om iemands totale werkwijze hier als handleiding beschikbaar stellen.
(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ik denk dat zn kracht in Amerika was, dat ie gewoon een container tegelijk bestelde en naar Amerika haalde. Als enige, waardoor je in Amerika relatief eenvoudig een velomobiel kon kopen en de verzending, importperikelen en dergelijke jou als koper bespaard bleven omdat Ben dat allemaal regelt. Dat maakte het een Amerikaan makkelijker om een velomobiel te kopen.Daar zit al iets in; er staat bij de dealers hier bijna nooit iets op voorraad. Er is vrijwel geen impulsaankoop mogelijk. Om dat te kunnen doen moet je wat regelen met de fabrikant, maar dat het werkt hebben twee dealers tot nu toe al bewezen; wielrenners die langskomen voor een vrij spontane proefrit na een ontmoeting, en een dag later een krabbel zetten onder een aankoopcontract om de nieuwe fiets diezelfde week nog op te halen.
(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Tegelijkertijd werden zn filmpjes en dergelijke hier in Europa ook gewoon bekeken. Net als zn berichten op social media. En desondanks lopen de bestellingen en de vraag naar velomobielen in Europa kennelijk ook terug.De markt hier was al behoorlijk verzadigd. Om dat weer los te krijgen moet je nieuwe klandizie vinden (m.a.w. mensen die niet zelf actief op zoek gaan naar een velomobiel) of met een interessant nieuw model komen om de vervangingsmarkt aan te zwengelen. Gisteren vergeleek ik het vermogen dat ik in de Tuna met bagage moest leveren bij 50 km/h met wat Arend-Jan moest leveren in een bagagevrije Snoek (sowieso geen plek voor

(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Dan is het leuk dat Ben naar Nederland komt, maar wat maakt de vestigingsplaats uit in deze? Die Duitser bestelt zn fiets bij een Duitse dealer. De Fransman bij de Franse dealer. Anderen weer direct bij VMworld, velomobiel of Intercitybike. Net als voorheen dus eigenlijk.Snoek043 zei dat hij juist naar Sven wilde met z'n centen. Ik was ook erg te spreken over Henning, maar ook over Ymte.
(7 uren geleden)ZoefZoef schreef: Hoe Ben met zn komst naar Nederland dus een verschil gaat maken, is me een beetje onduidelijk. Misschien een beetje in Zeeland, in zn directe omgeving maar in heel Europa? Heb daar echt mn twijfels bij, gezien de bestellingen hier kennelijk ook teruglopen. Daar zie ik Ben echt geen verschil in maken met zn komst naar Nederland.Wie zegt dat hij z'n boterham alleen hier verdient?
Wens hem het beste,.maar vrees dat ie op een nadere manier zn boterham hier zal moeten gaan verdienen dan met velomobielen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.