30-Apr-2025, 03:50 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Apr-2025, 04:11 PM door Roepers.)
(30-Apr-2025, 02:22 PM)Gideonaut schreef: De B4m begon als een 6k velomobiel, maar dat bleek al heel snel niet mogelijk te zijn. Het is nog steeds een budget model als je hem vergelijkt met de rest van het aanbod van VMWorld.
maar hier in NL hebben natuurlijk al heel snel een tweedehandsje voor minder, zelfs een carbon velo heb je met een beetje geluk al voor 5k, of soms zelfs minder.
in de US is dat een ander verhaal.
Klopt, maar het het tweedehands aanbod valt hier ook tegen. Het is aan de prijs en vaak is er de nodige schade of slijtage. Veel velomobielen zijn wel eens omgekieperd. Dan is een budget model aantrekkelijk. Door de (noodzakelijke) prijsverhoging kwam de prijs toch nog wat in de buurt van een nieuwe carbon velomobiel. Mijn gedachte was dat het leeuwedeel van de prijs in arbeidskosten zat en dat glasvezel epoxy toch behoorlijk bewerkelijk was, niet minder dan carbon. Als je een velomobiel zou gaan spuitgieten, dat zou misschien arbeidsuren besparen. En inderdaad, de Trisled Rotovelo is met zijn 6500 Australische dollars (=3.637,86 euro) veel goedkoper.
Groet,
Marco