Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
(29-Apr-2025, 11:52 AM)Hoekie schreef:
(29-Apr-2025, 09:40 AM)Snoek043 schreef: Die Saukki, toch ook iemand die heel actief was op youtube, heeft al een 7-tal maanden niets meer gepost.

Saukki is al minder gaan posten toen de kinderen kwamen. Prioriteiten. En tsja, over de meeste onderwerpen heeft hij al gepost.

(29-Apr-2025, 11:47 AM)ZoefZoef schreef: Ik dacht dat ik dat bericht op Facebook tegenkwam. Mogelijk enkel geldig voor een x-aantal bestellingen en idd via VMworld zelf.

Dat was een directe 2% korting. Niet de moeite. Dat is een andere korting dan die Willeke noemt.

(29-Apr-2025, 09:46 AM)qv-tester schreef: In België worden speed pedelecs dan ook behoorlijk hard gesponsord (krijgen fietsvergoeding en kunnen dikwijls via het werk geleased worden).

Heeft bucovaina met zijn Bülk toch ook gedaan? (bij Peter van Velo-cars.be)
Om bedrijven tegemoet te komen werken we samen met o2o, vanaf 2023 met Cyclis en sinds 2024 ook met Joule voor fietsleasing.

Hier in Midden Zeeland komen nauwelijks speed pedelecs voor. Alleen een paar rond Heinkenszand.
'Iedereen' gebruikt een scooter of auto. Een enkeling gebruikt iets met pedalen.

Waar ik meer aan denk is te veel dealers voor de aantallen (zegt Sven ook) en het min of meer wegvallen van de Amerikaanse markt door importheffingen.
Die laatste zal er behoorlijk inhakken denk ik. Wellicht mede de reden voor Ben om naar Europa te komen.

De invoerrechten zijn momenteel lastig voor de Amerikaanse verkoop, tenminste voor nieuwe bestellingen (het is best goed gegaan met de verkoop van alle fietsen die ik op voorraad had), maar het is voor mij niet de reden om naar Nederland te verhuizen. Ik heb hier een heel goed bedrijf als muziekleraar. Politiek en persoonlijke veiligheid zijn mijn redenen om te vertrekken. Ik denk niet dat de invoerrechten lang zullen aanhouden. Het is te gevoelig om de economie als slecht te zien.

Velomobile World verkeert niet in een faillissementssituatie, maar de bestellingen liggen momenteel veel lager dan voorgaande jaren. De Duitse markt heeft sinds corona minder bestellingen geplaatst, en daar komen de meeste bestellingen vandaan. De Amerikaanse markt heeft een deel van de achterstand ingehaald en het zag er veelbelovend uit voor een goed jaar toen de tarieven werden ingevoerd. Ik denk niet dat de tarieven zullen aanhouden, en als ze worden afgeschaft, denk ik dat er plotseling behoorlijk wat nieuwe bestellingen zullen komen. De interesse in velomobielen is hier de laatste tijd sterk toegenomen. Mensen zien ze als een veiliger alternatief voor fietsen, geschikt voor alle weersomstandigheden, en een mogelijk alternatief voor de auto.

Of ik deze mentaliteit ook op de Europese markt kan brengen, zullen we zien. Mijn video's waren bedoeld voor de Amerikaanse markt, hoewel ze ook door mensen in Europa worden bekeken. Nu sta ik voor de uitdaging om ook video's voor de Europese markt te produceren. Ik zal mijn aanpak moeten aanpassen om de diverse culturen in Europa aan te spreken. Ik spreek voldoende Duits, maar ik ben nog bezig met het leren van Nederlands. Ik wil graag samenwerken met mijn collega's om ons allemaal te helpen sociale media beter te gebruiken om Velomobiles te promoten. Het zal natuurlijk tijd kosten, maar ik denk dat het de moeite waard is om meer mensen kennis te laten maken met de voordelen van Velomobiles.

Wat Sven betreft, ik zie de situatie niet zo somber in als hij. Ik denk dat de manier waarop Velomobiles worden verkocht de afgelopen jaren is veranderd. Mond-tot-mondreclame is volgens mij niet meer zo effectief als vroeger. We moeten Velomobiles introduceren bij een nieuwe groep rijders en daarvoor hebben we de kracht van sociale media. Dit kost veel meer tijd en moeite. Mijn video's zijn niet heel bijzonder, maar zelfs die kosten vele uren om te maken. Ik kan die tijd vrijmaken, omdat ik geen gezin heb om voor te zorgen. Bij de meeste dealers is het een uitdaging om tijd te vinden om je klanten te bedienen én tijd door te brengen met je gezin.

Wat betreft productie en prijsstelling, is de uitdaging de hoeveelheid tijd die nodig is om een ​​velomobiel te bouwen. Zonder een manier om het productieproces aanzienlijk te vereenvoudigen, is het erg moeilijk om een ​​budgetmodel velomobiel te maken. De winstmarge voor zowel de fabriek als de dealers is vrij laag op de 4More, te laag om houdbaar te zijn in een grote productie. Jan heeft geprobeerd de prijzen niet te verhogen om de inflatie bij te benen, maar ook dit was niet houdbaar. Zijn winstmarge, zelfs op de duurdere Bülks, is nog steeds niet erg hoog. Hij werkt aan efficiëntere manieren om kosten te besparen. Ik denk dat dit op de lange termijn zal helpen, maar voor nu is het beste wat we kunnen doen velomobielen promoten. Ik denk wel dat er potentieel is voor een grotere markt, maar het vereist inspanning en een breder marketingnetwerk om die te bereiken. Persoonlijk hou ik van een uitdaging, dus ik ben bereid de tijd te investeren om te proberen de markt te vergroten. Zelfs als het niet lukt, kan ik in ieder geval zeggen dat ik het geprobeerd heb.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond - door benparke - 9 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: ZoefZoef, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
Ik zie daar voldoend...365cycle — 03:24 PM
Kilometer topic
Ondanks dat ik sinds...Willeke_IGKT — 02:45 PM
Rondje IJsselmeer met Paastreffen 2025.
Ik had gisteren mijn...Willeke_IGKT — 02:38 PM
@BenParke, de tool d...Hardloper — 02:10 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Even uitwijken na...Hardloper — 01:58 PM
Kilometer topic
Hier gaat het waarsc...365cycle — 11:42 AM
Klopt Jeroen. Wat bu...365cycle — 11:39 AM
M-racer voorvork
Smal, schijfrem en n...Merijn — 10:54 AM
M-racer voorvork
Een tijd terug was...Bob Hagendijk — 10:22 AM
M-racer voorvork
Een tijd terug was e...liggende daan — 09:49 AM
Kilometer topic
April was voor dit j...Josligfiets — 09:25 AM
M-racer voorvork
Ik ben op zoek naar ...Bob Hagendijk — 09:21 AM
Supernova M99 Pure+ / E3 verlichtingset
Te koop: Verlichtin...De tovenaar — 08:49 AM
Kilometer topic
Ik ben op 9 mei 20...Wim -de roetsende — 08:41 AM
Wat er voor de Duits...Jeroen S — 08:10 AM
Kilometer topic
In april 2025 1121 k...Roepers — 07:47 AM
Die Saukki, to...benparke — 05:42 AM