Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar ben je vandaag geweest met de fiets?
Vandaag nergens... afgelopen dinsdag moest ik even naar Dronten, zowel langs velomobiel.nl als langs ICB.
Samen met Arend-Jan gereden, het was weer een gezellige dag. Op de terugweg reed er nog een andere Tuna-rijder mee tot zo'n beetje Almere; hij moest naar Huizen en ging dus richting Stichtste Brug, wij richting Zuid-Holland.

Blijft toch grappig, het verschil in aero tussen de (kleine!) Snoek van Arend-Jan en mijn Tuna viel me weer ontzettend mee. Bij 50 km/h tegen de wind in is het nog steeds zo klein dat we gecorrigeerd voor gewicht naast elkaar rijdend het moeilijk meetbaar konden maken (230W tegen 285W, ik met een volle bagageruimte).

Ook op de terugweg, met die andere Tuna-rijder dus, vielen de Tuna's niet tegen. Vooral op de Vogelweg ging het tempo naar en over de 50, heerlijk Big Grin 
Nu zullen er waarschijnlijk weer mensen "ja, maar jij bent relatief jong en sterk" denken, maar de andere rijder schat ik qua leeftijd hoog in de 50, begin 60 (nee, het was niet Ymte Tongue ).

Zaterdag zou Frutsel z'n reservefiets ophalen na wat aanpassingen bij ICB, hij was nog nooit vanuit Dronten naar huis gefietst dus vanuit onze groep kreeg hij een subtiel zetje om dat toch maar eens te proberen Tongue Ik had die dag eigenlijk 200 km touren op de planning, maar toen Frutsel "But I don't know the way" typte stuurde ik "I can skip my route and come pick you up", en zo kwam het dat ik zaterdag alweer onderweg ging naar Dronten, want ik was er al zó lang niet geweest  Shy 

HT LifeStyle wachtte me ongeveer 10 km op de route op, en gezien ik dus weer met een sterke rijder in een kleine Snoek reed hoefde ik me niet in te houden en ging het in vlot tempo richting Dronten. Prima training, afstanden rijden met kleine Snoek rijders Big Grin 
Achteraf had ik misschien wat bewuster moeten rijden en nog wat extra gas moeten geven, want gemiddeld 39,8 km/h als het 40 had kunnen zijn is gewoon irritant  Cry

Op de terugweg hebben we wel rustig gereden, want Frutsel is deze afstand minder gewend en reed dus met een fiets die weliswaar lijkt op zijn vorige, maar die hij toch nog niet zo goed kent. HT en ik kennen de route wel goed, dus we hebben geprobeerd 'm zo goed mogelijk te pacen (voor een stevige brug een aantal kilometer even een beetje inhouden, tempo hoger op laten lopen op stukken waar het lang rechtdoor loopt etc.). Ook heb ik de route zaterdag zo simpel mogelijk gehouden (duidelijk een andere route dan dinsdag), zodat hij het de volgende keer zelf kan Wink 

Ook grappig is de data:
dinsdag: 266,62 km, gemiddeld 37,5 km/h
zaterdag: 266,69 km, gemiddeld 37,7 km/h

Tussen twee behoorlijk verschillende routes zat dus 70m verschil in afstand. Als je weet dat ik altijd in hetzelfde bochtje de navigatie start en stop is dat best bijzonder! 

Als laatste leuke feitje: Dinsdag had ik het te warm, dus heb ik m'n baard maar eens afgeschoren (eerste keer dit jaar  Tongue ). Blijkbaar ben ik zonder baard zoveel aerodynamischer dat ik 19W efficiënter rijd Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Waar ben je vandaag geweest met de fiets? - door 365cycle - 7 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ventilatie en transpiratie
Het ziet er inderdaa...Gideonaut — 06:40 PM
Jeugdjournaal
Job mooi gedaan! Het...Bob Hagendijk — 06:23 PM
Ziet er gelikt uit! ...Bob Hagendijk — 06:19 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Waar ik met de Sno...Bob Hagendijk — 06:13 PM
Waar ben je vandaag geweest met de fiet...
Verstandig dat je da...Fietsbennie — 05:45 PM
Vandaag even een sto...De tovenaar — 04:54 PM
De grootste spel...Wim -de roetsende — 03:57 PM
Voorwiellagers vervangen
Ik vraag me af of ...Wim -de roetsende — 03:53 PM
Voorwiellagers vervangen
Als ze in de trommel...ZoefZoef — 02:54 PM
Ik overweeg dus iets...renevoorburg — 02:18 PM
Medeliggers onderweg
Een delta trike vanu...Hardloper — 02:12 PM
Voorwiellagers vervangen
Terwijl ik dit typ...twilwel — 01:32 PM
Afgelopen week heb i...Snoek043 — 01:30 PM
Voorwiellagers vervangen
Al een tijdje heb ik...Kapitein Bosui — 12:35 PM
Ervaringen met de Tuna
Hier nog een bericht...365cycle — 11:50 AM
Vandaag nergens... a...365cycle — 11:45 AM
Bülk Distance
Dat grote luik aan d...Wim -de roetsende — 11:15 AM