Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar ben je vandaag geweest met de fiets?
Zie het verslag van 365cycle Smile

Het was gelukkig lekker fietsweer, met een behoorlijk gunstige wind, dus haalde ik nog wel een redelijk snelheid. (Al zullen 365cycle en HT LifeStyle dat anders ervaren hebben Tongue)
Een DF XL met halo/zomerdakje is natuurlijk wat minder efficient dan een Snoek of Tuna, en de motor in de DF XL is ook een minder sterke variant.

Maar goed, vol goede moed begonnen aan de rit. De eerste 15km was flink aanpoten. Ik doe er even over om op gang te komen. De snelheid was er wel, maar de rust was ver te zoeken. Daarna ging het een stuk beter. De fietspaden in Flevoland zijn dringend aan onderhoud toe, dat wel.
Ook lekker door de havenkom van Almere gehobbeld. Dat was vroeger een stuk fijner dan nu. (Auto-luw maken is ook niet fijn voor VMs)

Ik ben gewend om zo'n 65km aan 1 stuk te rijden (woon/werk afstand). Na zo'n 90km begonnen mijn benen te klagen dat het nu wel lang genoeg had geduurd, maar ja, ik moest nog zo'n 50km...
Het grootste probleem was dat ik geen acceleratievermogen meer had. Ik kwam wel op snelheid (rond de 40km/h), maar het duurde en duurde voordat ik daar zat.

Het laatste stuk op bekend terrein was denk ik erger dan midden door onbekend gebied achter iemand aanrijden... Als je precies weet waar je bent, weet je namelijk ook precies hoe ver het nog is, en hoeveel vervelende bruggen/viaducten en stoplichten er nog komen Sad

Wel blij dat ik het gedaan heb, maar het is duidelijk dat ik vaker lange stukken moet rijden om hier beter in te worden. Het is niet dat ik helemaal op was, maar mijn benen waren wel erg moe.

Al met al 35,6km/h gemiddeld over bijna 4 uur vind ik helemaal geen slechte score. Woon/werk haal ik dat niet.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , TimSch , Hoekie

Berichten in dit topic
RE: Waar ben je vandaag geweest met de fiets? - door Frutsel - 7 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Fietshelm (dag van de)
Bij deze op slot en ...Bob Hagendijk — 05:03 PM
Fietshelm (dag van de)
werd bij jouw gebo...Snoek043 — 04:57 PM
Fietshelm (dag van de)
werd bij jouw geboor...365cycle — 04:50 PM
Fietshelm (dag van de)
Ne.. Wedstrij...Hoekie — 04:46 PM
Fietshelm (dag van de)