8 uren geleden
(9 uren geleden)Hoekie schreef: @twilwel
Wat zijn je lange termijn ervaringen met de cams met beeldscherm.
Nog steeds in gebruik of terug naar cams zonder beeldscherm?
Nog steeds volop in gebruik. Zodra ik de hoofdschakelaar aan zet, gaat ook het videosysteem aan. Bij het uitzetten wordt alles, inclusief de laatste beelden goed opgeslagen. Werkt zonder haperen. Het beeldscherm is niet altijd even nuttig. Het is sterk afhankelijk van omgevingslicht. Onder de racekap, 's nachts of bij donker weer werkt het beste. 's wonters en in de herfst zeg maar. De camera past zich bij veranderend licht wel goed aan, maar veel omgevingslicht maakt het gewoon lastiger het scherm goed te zien. Terug naar een systeem zonder beeldscherm is sowieso niet zinvol, gezien deze betrouwbaar is gebleken en een van de goedkoopste systemen is. Zelfs al zou je het alleen als opname-apparaat gebruiken, dan is ie nog interessant.
Ik heb veel filmpjes bij mijn ritten op Strava staan. Korte clipjes van hooguit 30 seconden die natuurlijk door Strava gecomprimeerd worden.. Een bewerkt filmpje van wat hogere kwaliteit op Youtube zetten is me momenteel teveel moeite.
Voornaamste nadeel, vind ik, is dat je een app nodig hebt om de bestanden om te zetten naar mp4 en op te slaan op de smartphone. Het werkt goed, maar langzaam.