Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk goede remmen
Vandaag binnendoor over de berg naar Duitsland geweest met de Chopper met een nieuwe achterremklauw.
Sinds ik begonnen ben boodschappen te doen met de fiets. en de auto te laten staan, heb ik problemen gehad met de remmen, vooral op lange afdalingen.
Dat extra gewicht en dan soms ook nog met een aanhanger er achter, kunnen fietsremmen niet aan, fietsremmen zijn gemaakt voor fietsen met een gezamelijk gewicht van max 130 kg en dan ook alleen voor kleine heuvels, kom je daar boven, dan krijg je te maken met overmatige slijtage, plotseling wegvallen van de remkracht, en gevaarlijke situaties, of het nu gaat om remmen met kabel of hydraulisch, maakt allemaal niks uit, de laatste hebben te dunne leidingen met te weinig olie, waardoor ze warmlopen.
Daarnaast zijn remschijven gewoon te dun, ze gaan vervormen, dan aanlopen, hoe groter de diameter, des te groter het probleem.
Dan het onderhoud, soms begrijp ik die ontwerpers in de fietswereld niet, bij auto"s, motoren, bromfietsen, scooters, worden al jaar en dag, een systeem gebruikt met een voorraad potje op het hoogste punt, brengt nauwelijks gewicht en is onderhoudsvriendelijk.
Bij fietsen willen ze ons wijsmaken dat het beter is te gaan prutsen met een injectie spuit, slangetjes, en een tijdelijk voorraadpotje.
Op internet staan veel berichten wat je moet doen bij aanlopen van de remmen, daar wordt je aangepraat dat de consument zelf schuld is.
Vorige week een remklauw van een Simson bromfiets / scooter gemonteerd, met aan beide kanten een zuiger, remblokken die de naam verdienen, 10 mm banjobout aansluitingen, en leidingen met ogen in de fabriek voorgemonteerd, alles op maat te bestellen, vooraf maat opnemen klaar, Dot 4 olie in voorraadpotje gieten, beetje pompen, ontluchtingsplug open draaien en weer dicht, klaar.

Twee remschijven over elkaar gemonteerd, moesten iets langere boutjes in, schijven heb ik in China gekocht, 8 € per stuk, dat duurde remschijven beter zijn heb ik niets van kunnen merken, veel bla bla in die wereld.

Dan vandaag  de proef, wat een genot, fijn doseren, als het nodig is echte remkracht, geen piepen, geen aanlopen, dit had ik jaren eerder moeten doen, alleen de achterrem is voldoende, voor heb ik nog een fietsrem, die gaat er ook af, voor als ik met een aanhanger onderweg ben.
Genoten van een mooie dag met een super rem in het Boheemse Woud, groet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , Jeroen S

Berichten in dit topic
Eindelijk goede remmen - door PlantageBohémien - , 12:23 AM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Voorvering aanpassen van een Flevobike ...
Heel fraai opgelos...renehin — 11:20 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik denk dat het alle...Jeroen S — 11:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
;) Oren die een beet...Jeroen S — 11:14 PM
Mijn nieuw(st)e M-racer, Garfield
Bij m'n redelijk rec...Jeroen S — 11:04 PM
Voorvering aanpassen van een Flevobike ...
Heel fraai opgelost,...Jeroen S — 10:53 PM
Medeliggers onderweg
Dank je, Goed om elk...Roepers — 10:28 PM
Goed bezig Bart. I...Bart Verbeek — 10:01 PM
Ervaringen met de Tuna
Maak maar eens e...Hardloper — 09:44 PM
Verstandig dat je na...Lig-hen — 09:43 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
en ook asfalt met ...Roepers — 09:32 PM
Ervaringen met de Tuna