(15-May-2025, 07:54 PM)Niels van der Wal schreef: Nog iemand die zelf kan koken :-)Ik kook regelmatig, maar het grootste probleem zijn die stomme kookboeken die altijd maar uitgaan van twee,vier of nog erger aantal feestgangers. En bepaalde gerechten gaan alleen goed als je het in het groot doet. Ook nog een kookboek, inleiding beweert geen magnetron te gebruiken, paar bladzijden verder wordt er heftig gebruik van gemaakt. Ook sausjes ed gaan alleen goed in het groot, dat beetje wat ik gebruik is niet in elkaar te zetten bijv 1/10 theelepel of zo. Airfryer, bij uitstek een kookattribuut voor alleenstaanden. Maar geen kookboek die daar op inspeelt, overigens krijg je wel goede patat uit zo'n ding. Dus ja, kan nog zelf koken en mijn maaltijden zijn erg basic, wat overigens goed is voor de darmen.
Niels, smulpaap, van der wal
(, 08:02 AM)Roepers schreef: Ik beschouw het gebrek aan beweging als een van de belangrijkste oorzaken. Het aantal mensen dat hier in noordwest-Friesland afstanden boven de 3 km fietst op pure spierkracht is heel erg klein naar mijn idee. Als het meezit kiezen ze voor een elektrische fiets, maar bijna altijd grijpen ze naar de auto. Zeker ook de jongeren.3km is te weinig hoor, minimaal 15km. Ik heb gekozen voor een open ligger zonder elektrisch gedoe. Veel campings die ik wil gaan bezoeken hebben geen elektra, daar sta je dan met je elektrische fiets met een lege accu. Verder is het onthaasten, dus waarom elektrisch?
Groet,
Marco
e-Orca 0099, ICE Adventure HD