Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen Noord.
Van Haamstede heb je nog een dam van de Deltawerken en volgens mij was het daar dat ik mijn enige standaard ligfiets tegenkwam, een delta trike met onderstuur, ik denk een Hase, Kettwiessel?
We hebben gegroet.
Weer over de kleinere wegen en fietspaden naar het zuiden, bij Vlissingen het veer naar Breskens. Wat een toneelstuk, in een gebouw bij een loket een kaartje halen, dan met dat kaartje een poortje door, in een wachtruimte wachten tot de pont binnenkomt. En dat kaartje kost best veel. Tegenwoordig mogen de auto's gratis door de tunnel. Ze moeten het ook voor fietsers en voetgangers gratis maken, gelijkheid. (Een jaar langer tol heffen in de tunnel was genoeg geweest voor jaren gratis fietsen overzetten.)

[Afbeelding: IMG-20250504-130840-295.jpg]
Eenzaam in het veer Vlissingen Breskens.

In de boot moet je je fiets alleen laten en naar boven. Bij aankomst moet je van de boot af zoals je erop gegaan was, maar niet genoeg ruimte om een rondje te rijden in een VM.

Min of meer toevallig Sluis als mijn laatste plaats in Nederland gekozen en daar, weer bij toeval, de juiste route de stad uit. Nu ja, bijna. Ik moest nog even een brug over. Erop ging. Eraf was de hoek te scherp, het wegdek los grind. Dus uitstappen en voorzichtig draaien en rustig naar beneden laten rollen.

Daarna was het jaagpad, voornamelijk de rustige kant en met goed wegdek naar Brugge.

[Afbeelding: IMG-20250505-100200-934.jpg]
Jaagpad in België.

Omdat ik al een aantal keer als toerist in Brugge geweest was had ik er deze keer voor gekozen om buiten de oude stad om te gaan. Een handig tussenpunt op de navi bracht mij langs kanalen om de oude stad en op het goede punt om verder met jaagpaden verder te gaan. Pas de laatste paar kilometer ben ik op gewone wegen gemoeten. Aan de rand van Jabbeke bij een keten hotel geslapen, de fiets achter het hotel op een terras aan een metalen steun van de schutting vast gelegd, stoel op de kant en afgedekt met de volledige schuimkap.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen Noord. - door Willeke_IGKT - 9 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
Als mensen vragen ...365cycle — 08:00 PM
Ik maak me soms be...Wim -de roetsende — 07:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goeie reden om de...365cycle — 06:15 PM
Foto's Fietsbennie
Heerlijk om jou mooi...gideon — 05:36 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Ik zeg: geniet van e...Dharm2004 — 01:47 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Gisterenavond reed i...datakneder — 11:16 AM
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen...
Van Haamstede heb je...Willeke_IGKT — 10:39 AM
De lente gaat inderd...TimSch — 08:51 AM
Het brandstofprobl...365cycle — 08:39 AM
Ach in de jaren 30-4...Jeroen S — 07:54 AM
Tja als je niet snel...Jeroen S — 07:49 AM
? Maart, April e...Wim -de roetsende — 06:17 AM
Medeliggers onderweg
Zondag 18 mei, rond ...kuŝbiciklo — 03:39 AM
Medeliggers onderweg
Een paar anderen had...365cycle — 01:05 AM
Medeliggers onderweg
Vandaag om 16.10 uur...GertBr — 11:00 PM
Zo snel dat ...Josligfiets — 10:36 PM
Foto's Fietsbennie
Indrukwekkende tocht...Roepers — 10:29 PM