Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen Noord.
Vroeg wakker geworden en op het moment dat ik de wekker had staan de deur uitgegaan.
En de aanwijzingen naar de haven voor auto's gevolgd, daar kwamen later ook fietsen bij.
Op de weg stonden hokjes zoals die vroeger bij tolwegen. De eerste wilde zowel mijn boeking nummer als mijn paspoort, die laatste zat achter mij in mijn handtas, ik had verwacht bij een kantoor te stoppen voor in te checken. Maar even de fiets uit was geen probleem. Dit was veel dichter bij het hotel dan waar ik het inchecken gedacht had en ik was dus lekker vroeg.

Nog een paar controle punten, paspoort check wel, controle van de fiets en inhoud, nee rij maar door, en ik was bij de terminal om half 7. Ik stond vooraan in een rij, naast mij in de volgende rij stonden een paar auto's. Verder was ons deel van de grote parkeerplaats leeg. Verderop waren de vrachtwagens, daar waren er wel veel.

De gebouwen waren wel open maar binnen was er bijna niets open. Alleen de toiletten (werden nog schoongemaakt) en de automaten voor koffie en iets te eten. 

Toen ik weer naar de fiets ging, rond de tijd dat het inschepen zou beginnen, was het nog steeds de enige in de rij en wadren er een paar auto's meer evenals een paar busjes, een van de personeelsleden riep de verschillende rijen voorwaardes. De auto's en busjes naar rechts, vrachtwagens en ik naar links. Ik kreeg de ruimte na een serie vrachtwagens om omhoog te fietsen, ik stond in versnelling 1 en dat was nodig, en mocht mijn fiets achterin in een hoek, parkeren. Daarna kwamen er nog een paar van die hele grote jongens. Dus mijn fiets vastgezet en gewacht tot het personeel mij kwam halen.

[Afbeelding: IMG-20250506-073144-944.jpg]

Aan boord wat te eten gehaald en het gratis snel internet gebruikt om deze site te moderatoren.

In Engeland aangekomen wachten tot alle vrachtwagens van het dek waren. Eenmaal op de grond werd ik door het personeel naar een uitgang gestuurd, via verschillende smalle paadjes met scherpe hoeken. Daarna de weg op, note to self, keep left. Langs de kust, onder de grote weg door, even naar een supermarkt. Daar voor de deur geparkeerd en een aantal vragen beantwoord, positieve reacties. Boodschappen gedaan en weer terug bij de fiets weer vragen en positieve reacties. Dat zette de toon voor de hele tijd in Engeland. Heel veel positieve reacties, opgestoken duimen enz.

Ik ben mijn of meer uit de stad gefietst, vrijwel horizontaal.

In een gehucht met de naam Kearsney een leuk smal weggetje ingeslagen, dat begon bijna meteen te stijgen. Na een klein stukje uitgestapt en gaan duwen. Eenmaal boven stond er een bord bij een hek, pas op, hier kunnen militairen oefenen, raak geen verdachte voorwerpen aan en blijf op de aangegeven route.
Achter dat hek was een veld, vlak met kort gras en een paar schapen, geen route aangegeven behalve op de kaart van de navigatie. Die maar gevolgd en tot bijna het einde van het veld goed kunnen rijden. Daar was er een stukje naar beneden en weer omhoog. Daar was wel een duidelijk pad. Kaal zand met geulen en kuilen dieper dan 30 cm.
Dus duwen op twee wielen waar nodig.
[Afbeelding: IMG-20250506-120618-080.jpg]

Dan een hek en aan de andere kant, voor het veld waar ik net af kwam dit bord.
[Afbeelding: IMG-20250506-121643-105-2.jpg]

Daarna ging het pad verder met nauwelijks verbetering. Hier en daar berijdbaar maar met nog steeds kuilen. Een zag ik te laat, de bodem van de fiets tegen de grond, wankel. Dus de voet aan de lage kant uit de fiets en bij bewegen meteen mijn achterste eruit. De fiets ging inderdaad op de kant maar kon niet doorrollen en heeft geen schade opgelopen. Wat was ik blij toen ik weer op een echte weg kwam.

Na dit avontuur wilde de fiets niet meer lekker schakelen naar en vanuit zijn 1.
Lastig in heuvelachtig gebied.

Later op de dag nog een onverhard pad geweigerd, dan maar omrijden. Dus wel een erg drukke weg geaccepteerd, met fietsen op de combinatie stoep-fietspad. Wel twee keer oversteken omdat het pad van kant wisselde. Het hotel was daarna dichtbij. Goed oud hotel, met een pub op de begane grond. Ik mocht zelf de beste parkeerplek uitzoeken en heb de fiets vastgelegd aan een stevige boom, toevallig onder mijn raam. Lekker gegeten.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen Noord. - door Willeke_IGKT - 8 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben vandaag blij ...Jeroen S — 08:37 PM
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen...
Jij weet ook wel de ...Fietsbennie — 07:56 PM
Videocursus koetswerk velomobiel repare...
Hij heeft ook al een...Jeroen S — 07:52 PM
Doorfietsroute Almere Lelystad
Vaak duurt het nog w...Jeroen S — 07:28 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is vervelend, Ve...PieterTrapt — 07:15 PM
Liggende Limburger
Welkom Olivier ( Jan...Jeroen S — 07:15 PM
ik rij op de vogelwe...Veloquest — 07:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
ik zal het bericht g...Veloquest — 07:11 PM
Ik weet nog steeds n...Willeke_IGKT — 06:59 PM
Hoe is het verkeer d...Fietsbennie — 06:57 PM
Ben benieuwd Bart. E...Fietsbennie — 06:49 PM
Windgeruis - Ervaring met noise canceli...
.......dus heb nu ...Wim -de roetsende — 06:39 PM
Dat soort verlichtin...Lopopodium — 06:02 PM
Liggende Limburger
Onderhandelen en mi...martinus — 05:53 PM
Nou voel ik me een b...martinus — 05:52 PM
Ze zijn in de polder...Bart Verbeek — 05:23 PM
Ik hoop dat ze er me...Willeke_IGKT — 05:15 PM