25-May-2025, 07:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-May-2025, 07:52 PM door blokdoorn.)
Ik heb dezelfde indruk op basis van veel ervaring in gedragverschillen van automobilisten tussen de qv en open liggers zoals de m5 chr, maar schrijf dat mogelijk/waarschijnlijk onterecht toe aan specifieke eigenschappen van de qv. Andere velomobielen heb ik niet gereden, dus geen idee of er echt verschil is tussen pakweg een quest met 1 koplamp en de breder ogende qv.
En dat is dan allemaal in Nederland, met name op smallere plattelandswegen. In b.v. Zweden gaan automobilisten naar mijn ervaring zowiezo veel voorzichtiger met fietsers om, ook in grotere steden tijdens de spits (en ja daar wordt ook echt veel gefietst).
En dat is dan allemaal in Nederland, met name op smallere plattelandswegen. In b.v. Zweden gaan automobilisten naar mijn ervaring zowiezo veel voorzichtiger met fietsers om, ook in grotere steden tijdens de spits (en ja daar wordt ook echt veel gefietst).