28-May-2025, 03:34 PM
(28-May-2025, 10:10 AM)Veloquest schreef: Als ik dit zo lees dan drink ik echt veeel te weinig. of ik heb gewoon een zuinigere motor. Maar soms als ik naar breda fiets drink ik niet eens 1 liter en dat op 270km. Dus dat wordt vrijdag toch maar wat meer drinken.Ik kan me van jouw rit in één ruk met de Milan (dus zonder motor) herinneren dat je de laatste 75-100 km echt zo'n beetje vermogenloos leek. Die SL is echt een snelle fiets, en als ik je vermogen op dat moment in moet schatten dan zou ik zeggen dat er gemiddeld nog hooguit een 60-70W ofzo over was.
Dat kan heel goed een probleem met voeding zijn, en - zoals Arend-Jan hierboven beschrijft - voedsel opnemen lukt niet met te weinig vocht, net zo min als energie transporteren. M.a.w.: Het zou best kunnen dat jij flink sterker bent dan je denkt, maar dat het issue in eten zit. Op kortere ritten zag ik je soms namelijk wél hard rijden.
(28-May-2025, 11:57 AM)Arend-Jan schreef: Bij warm weer en stevig tempo is een liter per uur voor mij nog niet eens genoeg..Idem hier. Als het warm is is m'n actieradius beperkt tenzij ik gewoon keihard blijf drinken. Bijvoorkeur hypotoon, zodat dat zou dat op m'n voorhoofd staat ook nog een beetje aangevuld wordt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.