, 07:02 AM
Mijn broers waren ooit op een informatie avond voor de geplande veranderingen van de wegen in ons dorp.
Om het voor de fietsers veiliger te maken mochten ze niet langer op een wat drukke kruising linksaf maar moesten ze rechtsaf de zijweg op, 50 meter verderop een krappe bocht, dus vanuit stilstand, oversteken, om daarna weer terug te rijden naar datzelfde kruispunt om rechtdoor over te steken.
Mijn broer zei dat de fietsers dat niet zouden gaan doen maar de verkeersveiligheid technische dame die het ontworpen had was ervan overtuigd dat ze het wel gingen doen o.dat het veiliger was.
Het is aangelegd, ik heb een keer zo gereden en daarna een alternatieve route.
In de jaren dat het er lag bijna nooit een fietser op die oversteek gezien.
Bij de volgende grote werkzaamheden is die weg voor gemotoriseerd verkeer gesloten en zijn er twee brede fietspaden voor in de plaats gelegd. Dat is wel veilig.
Om het voor de fietsers veiliger te maken mochten ze niet langer op een wat drukke kruising linksaf maar moesten ze rechtsaf de zijweg op, 50 meter verderop een krappe bocht, dus vanuit stilstand, oversteken, om daarna weer terug te rijden naar datzelfde kruispunt om rechtdoor over te steken.
Mijn broer zei dat de fietsers dat niet zouden gaan doen maar de verkeersveiligheid technische dame die het ontworpen had was ervan overtuigd dat ze het wel gingen doen o.dat het veiliger was.
Het is aangelegd, ik heb een keer zo gereden en daarna een alternatieve route.
In de jaren dat het er lag bijna nooit een fietser op die oversteek gezien.
Bij de volgende grote werkzaamheden is die weg voor gemotoriseerd verkeer gesloten en zijn er twee brede fietspaden voor in de plaats gelegd. Dat is wel veilig.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,