Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krachtoverbrenging en vervorming van de aandrijflijn
#4
(10-Jun-2025, 12:13 PM)365cycle schreef: Toch is dat verlies best wel beperkt. Als je 100W in de vervorming van de boom zou kwijtraken, zou je de warmte denk ik voelen tussen je onderbenen.

Volgens mij hadden we het over het verschil in optrekken tussen Milan Bülk en DF. Je gaat me toch niet vertellen dat er een verschil zit van 100W in de aandrijflijn van die fietsen?

Ik probeer gewoon met iets visueels één onderdeel dat meespeelt in het verschil in vermogen geleverd aan de trappers en vermogen geleverd aan de band op de weg duidelijk te maken. 

En dan zijn de foto's ook gemaakt met relatief veel kracht op de trappers, zoals je zou verwachten bij optrekken. Deze krachten heb ik niet bij een constante snelheid vooruit, ergo dan is het effect dus ook veel minder.

Meer stijfheid in de fiets zal dus vooral effect hebben bij het optrekken, en dus ook vooral effect hebben op routes waar veel opgetrokken moet worden.

(edit: Zie de opmerking van 365-cycle verderop.)
Antwoord }
Bedankt door: Sjoerd-p , 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de Tuna - door datakneder - 10-Jun-2025, 11:27 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 10-Jun-2025, 12:13 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door datakneder - 10-Jun-2025, 12:28 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 10-Jun-2025, 02:14 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door datakneder - 10-Jun-2025, 02:58 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Gideonaut - 10-Jun-2025, 04:24 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door datakneder - 10-Jun-2025, 04:47 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Wim -de roetsende - 10-Jun-2025, 05:51 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Frutsel - 10-Jun-2025, 07:38 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 10-Jun-2025, 08:01 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Frutsel - 10-Jun-2025, 08:17 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 10-Jun-2025, 09:46 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door melle z - 11-Jun-2025, 09:45 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Roepers - 11-Jun-2025, 10:11 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door melle z - 11-Jun-2025, 10:17 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Roepers - 11-Jun-2025, 10:20 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door melle z - 11-Jun-2025, 11:23 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 11-Jun-2025, 11:48 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door melle z - 11-Jun-2025, 11:59 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Gideonaut - 11-Jun-2025, 04:33 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door melle z - 11-Jun-2025, 04:37 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door David Wielemaker - 11-Jun-2025, 04:43 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door melle z - 11-Jun-2025, 04:50 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Tijanus - 11-Jun-2025, 06:54 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Jeroen S - 11-Jun-2025, 09:27 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Arend-Jan - 11-Jun-2025, 09:41 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 11-Jun-2025, 11:21 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Jeroen S - 12-Jun-2025, 07:26 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Sjoerd-p - 12-Jun-2025, 07:50 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Bob Hagendijk - 12-Jun-2025, 09:56 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door datakneder - 12-Jun-2025, 10:29 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 12-Jun-2025, 10:40 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Willeke_IGKT - 12-Jun-2025, 10:51 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Hardloper - 12-Jun-2025, 11:04 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 12-Jun-2025, 11:07 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Niels van der Wal - 12-Jun-2025, 11:46 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door David Wielemaker - 12-Jun-2025, 03:06 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 12-Jun-2025, 05:40 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Hardloper - 13-Jun-2025, 09:00 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Wim -de roetsende - 13-Jun-2025, 10:04 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 13-Jun-2025, 10:06 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Kapitein Bosui - 13-Jun-2025, 11:00 AM
RE: Ervaringen met de Tuna - door 365cycle - 13-Jun-2025, 12:29 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Wim -de roetsende - 13-Jun-2025, 12:09 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Niels van der Wal - 13-Jun-2025, 12:45 PM
RE: Ervaringen met de Tuna - door Wim -de roetsende - 12-Jun-2025, 07:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM
Milan 4.2
Anonimised by Milan ...365cycle — 01:41 PM
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM