9 uren geleden
Ik rij verschillende routes waarbij de weg deels door en deels buiten dorpen ligt. In de dorpen heeft de fietser voorrang net als de automobilist. Buiten de dorpen heeft elke zijweg en uitrit voorrang. Vraagt om ongelukken.
En in de bebouwde kom heeft een vrijliggend fietspad scherpe hoeken voor de zijweg, waarvoor je bijna tot stilstand moet komen, krijg je voorrang en moet je van stilstand optrekken voor de auto.
De ergste vind ik de bruggen in de Runderweg, van Lelystad richting Dronten. Je komt van grote hoogte, dus met snelheid, van de ene brug naar de andere brug en op het laagste punt is een zijweg die eruitziet als een uitrit van een vakantiehuisjes park. Moet je voorrang aan verlenen.
Er is in Nederland een regel dat een fiets voorziening tenminste 5 meter van de hoofdrijbaan als aparte weg mag worden behandeld.
Ik zeg dat een fietser op een voorrangsweg ook op een vrij liggend fietspad voorrang hoord te hebben.
En in de bebouwde kom heeft een vrijliggend fietspad scherpe hoeken voor de zijweg, waarvoor je bijna tot stilstand moet komen, krijg je voorrang en moet je van stilstand optrekken voor de auto.
De ergste vind ik de bruggen in de Runderweg, van Lelystad richting Dronten. Je komt van grote hoogte, dus met snelheid, van de ene brug naar de andere brug en op het laagste punt is een zijweg die eruitziet als een uitrit van een vakantiehuisjes park. Moet je voorrang aan verlenen.
Er is in Nederland een regel dat een fiets voorziening tenminste 5 meter van de hoofdrijbaan als aparte weg mag worden behandeld.
Ik zeg dat een fietser op een voorrangsweg ook op een vrij liggend fietspad voorrang hoord te hebben.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,