12-Feb-2019, 07:25 PM
hoi bart,
4 wielen betekent niet automatisch dat deze ook in hetzelfde spoor staan. De Quattrovelo heeft gewoon 4 sporen.
Ik denk dat je eerder meer dan minder last hebt van de wind. Hoe puntiger de achterkant hoe minder zog? Sowieso komt de wind bijna nooit recht van voren.
Opspattend water moet je gewoon spatborden nemen. Ook als je wielen naast je zitten wordt je daar behoorlijk nat van als je door plassen rijdt.
Vering heb je denk ik meer als je een grotere dikke achterband hebt.
Ik denk dat een vierwieler vooral meer stabiliteit biedt. En het rijgedrag zou best eens positief kunnen uitvallen ten opzichte van een driewieler daardoor. Meer grip in de bochten is ook fijn. Maar ik denk dat je deze eigenschappen ook met een driewieler met stabilisator stang krijgt. Maar daar hangt inderdaad een prijskaartje aan.
Ow en 1 extra pluspunt, alle wielen zijn eenzijdig opgehangen! Dus je kunt makkelijker je achterbanden wisselen bij een lekke band.
PS. ik mis wel een bagagerekje op het bovenste plaatje
4 wielen betekent niet automatisch dat deze ook in hetzelfde spoor staan. De Quattrovelo heeft gewoon 4 sporen.
Ik denk dat je eerder meer dan minder last hebt van de wind. Hoe puntiger de achterkant hoe minder zog? Sowieso komt de wind bijna nooit recht van voren.
Opspattend water moet je gewoon spatborden nemen. Ook als je wielen naast je zitten wordt je daar behoorlijk nat van als je door plassen rijdt.
Vering heb je denk ik meer als je een grotere dikke achterband hebt.
Ik denk dat een vierwieler vooral meer stabiliteit biedt. En het rijgedrag zou best eens positief kunnen uitvallen ten opzichte van een driewieler daardoor. Meer grip in de bochten is ook fijn. Maar ik denk dat je deze eigenschappen ook met een driewieler met stabilisator stang krijgt. Maar daar hangt inderdaad een prijskaartje aan.
Ow en 1 extra pluspunt, alle wielen zijn eenzijdig opgehangen! Dus je kunt makkelijker je achterbanden wisselen bij een lekke band.
PS. ik mis wel een bagagerekje op het bovenste plaatje