(8 uren geleden)365cycle schreef: Ik denk dat we te ver gaan zodra we mensen verantwoordelijk gaan maken voor het voortbestaan van de community, met daaraan gekoppeld een enorm grote uitgave waar op afgeschreven moet gaan worden.
Er zijn zat mensen die nog nooit een nieuwe fiets gehad hebben. Niks mis mee. Als je per se de community financieel wil steunen kan je de bankrekeningnummers zo opzoeken.
Ik vind eigenlijk dat mijn standpunt een beetje overtrokken wordt door 365. Ik zeg dat er goede redenen zijn om nieuw te kopen en dan zegt hij dat we mensen verantwoordelijk gaan maken voor het voortbestaan van de community.
Maar goed. Mijn ervaringen met ligfietsbedrijven als Sinner in het verleden en met ACE nu zijn heel positief. Er zit veel liefde in voor het vak. Met reguliere fietsenmakers moet je maar afwachten of ze je ligfiets accepteren. Gewoon klant van zijn van een bedrijf dat je waardeert om hun liefde voor het vak en atmosfeer is wat anders dan liefdadigheid.
Of subsidiëren mensen hier ook Intercitybike en Velomobiel.nl? Nee, ze zijn gewoon gewaardeerd klant en houden van de atmosfeer en het vakmanschap van deze bedrijven. Het contact is ook heel persoonlijk. Dat was en is het ook met de open-ligfiets-bedrijven hierboven genoemd.
Je kan er voor kiezen omdat je blij bent dat er nog ligfietsbedrijven bestaan waar je gewoon kan proefrijden en kan bestellen. Prima service. Houdt ook het ligfietsen op open liggers in stand. Er zijn goede redenen om daarvoor te kiezen.
Groet,
Marco