Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijn wij velonauten, misschien toch een beetje plagerige aangelegd?
(, 01:40 PM)Frutsel schreef: Ik vind dit geen acceptabel gedrag eerlijk gezegd. (Al vind ik ook dat weggebruikers zich aan de regels moeten houden)

Dat is je goed recht die mening te hebben. En ik ben ook blij dat je dat uit. Daar begint de mogelijkheid dat ik mijn mening bijstel. Alleen je argumenten zijn op dit moment voor mij onvoldoende.

(, 01:40 PM)Frutsel schreef: Je bent geen politie agent, en hoeft dus ook niet de wet te handhaven.

Er zit nog wel een verschil tussen hoefen te handhaven en mogen handhaven. Maar ik geef ook grif toe dat ik zelfs de wet niet mag handhaven. M.u.v. een strafrechtelijke overtreding, dan mag ik een burgerarrestatie doen. (Bijvoorbeeld bij het lopen over de weg als er een trottoir is) Hoe dit precies in Duitsland zit durf ik niet te zeggen.

Maar hoe kijk je dan aan tegen iemand aanspreken op zijn gedrag? Dat kan ook gezien worden als het handhaven van een wet. Ik doe dit regelmatig en heb er totaal geen probleem mee. Ook niet als andere mensen mij aanspreken op mijn gedrag. 

(, 01:40 PM)Frutsel schreef: Iemand blokkeren omdat hij iets doet wat (in jouw ogen) niet mag is al helemaal fout.

Daar ben ik het niet mee eens. Het overkomt me nog wel eens dat een auto, wachtend op een mogelijkheid om in te voegen, het fietspad blokkeert, waarbij het fietspad een onderdeel is van een voorrangsweg. Dan kan het zijn dat ik mijn fiets voor de auto neerzet om een discussie aan te gaan. Dat is zeker een vorm van blokkeren. 

Ik gebruik hier in mijn zin het woord blokkeren om aan te geven dat ik opzettelijk geen ruimte geef om in te halen. Het is zeker niet blokkeren dat hij in de remmen moet. Ik mag daar gewoon 40 rijden en heb dan ook het recht om niet met mijn rechterband precies op de rand van het asfalt te rijden. Ik mag 50cm uit de rand rijden om wat mogelijkheid te hebben om te manouvreren m.b.t. obstakels, gaten in de weg of als marge voor windvlagen. Als ik dat doe is er op dit fietspad gewoonweg geen ruimte om in te halen.

Dan mag ik ook 35 gaan rijden. Als die fatbike dan toch probeert om in te halen, met zijn voorband op de hoogte van de achterkant van mijn fiets, mag ik ook gewoon mijn snelheid verhogen. Ik ga dan niet ineens blokkeren door mijn fiets naar links te sturen. Dat zou ik ook onacceptabel vinden.

(, 01:40 PM)Frutsel schreef: Los hiervan is dit ook slecht voor het imago van VM rijders.

Ik doe veel om het imago van VM rijders te verbeteren. Vriendelijk naar mensen die hun best doen. Aaangeven dat ik ook wel eens iemand over het hoofd zie, als men mij over het hoofd gezien heeft. Snelheid minderen als er kinderen op een fiets aankomen.

Maar ik heb zeker commentaar op mensen die geen rekeningen houden met andere verkeersdeelnemers. Ik ga discussies aan met mensen die commentaar op mij hebben. En ja dat zal niet iedereen blij maken. En ja, dan hebben die maar een minder imago van VM rijders.

De enige manier om 100% zeker te zijn dat mensen geen slecht imago overhouden aan jouw gedrag is door geen VM te rijden en altijd je mond te houden. Dat is voor mij helaas geen acceptabel alternatief.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Zijn wij velonauten, misschien toch een beetje plagerige aangelegd? - door datakneder - , 02:11 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Doorfietsroutes
Misschien moeten...Bob Hagendijk — 01:00 AM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
En naast die houdi...365cycle — 10:55 PM
Doorfietsroutes
in Groenlo mag j...Martin van Mourik — 10:32 PM
Precies zoals zovee...datakneder — 09:27 PM
Doorfietsroutes
Vandaag zonder navig...PieterTrapt — 09:24 PM
Naast dat ik ten ze...ZoefZoef — 09:17 PM
In mijn ogen is ...365cycle — 08:47 PM
Toch weer meer last van de achillespees...
Ik wens van harte da...Raptobrikker — 08:22 PM
Maarre.... Waarom re...Arend-Jan — 08:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..een weg op een voo...Hoekie — 07:16 PM
En je bent gespot ...Frutsel — 05:41 PM
Eigen verantwoorde...datakneder — 05:24 PM
En je bent gespot Fr...365cycle — 04:55 PM
Helemaal eens met ...365cycle — 04:51 PM
Maximale banddruk voor de velgen?
Je moet alles een ...365cycle — 04:07 PM
Helemaal eens met ...datakneder — 04:05 PM
Helemaal eens met de...TimSch — 03:20 PM