Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijn wij velonauten, misschien toch een beetje plagerige aangelegd?
(, 03:20 PM)TimSch schreef: Helemaal eens met de eigen verantwoordelijkheid en het gelijkheidsbeginsel.
Eigen verantwoordelijkheid is nog niet van toepassing bij een tiener. Dat komt pas in de 20.
Ik vond het in m'n tienerjaren ook niet onverstandig om met een 500cc tweetakt crossmotor rond te rijden met alleen een petje en een zonnebril op m'n hoofd. Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Ik kon echt goed rijden en weet hoe ik moet vallen. Gelukkig is dat nooit echt mis gegaan.
En tegenwoordig ben ik gelukkig grijzer & wijzer Big Grin  

(, 03:20 PM)TimSch schreef: Maar je kunt nog zo gelijk hebben, als de knaap in kwestie de macht over het stuur verliest en vervolgens met zijn ongetwijfeld niet behelmde hoofd op het asfalt klapt en met ambulance naar het ziekenhuis moet zou het mij, gelijk of niet, een behoorlijk vervelend gevoel bezorgen...

Dat is voor mij reden genoeg om hem ofwel dan maar te laten passeren of hem er vol overtuiging af te rijden (waarschijnlijk dat laatste Tongue ) in plaats van potentieel gevaarlijke situaties te stimuleren...
Dat idd, en zoals je al schrijft: dan maar echt het gas erop en zorgen dat hij je niet inhaalt, als je zelf toch al wil spelen (ik meestal wel). 

Met een discussie aangaan win je niks, en daarnaast is die sowieso al discutabel. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de rest van onze fietspad gebruikende medelanders: Waarom zou een fatbike @ 45 km/h minder veilig zijn dan een velomobiel @ 45 km/h? In hun ogen gaan ze allebei veel te hard en de velomobiel is minder goed zichtbaar. 
Een agent zal hooguit balen dat er op dit moment geen regel is om jou óók mee te beboeten. 

Hoewel ik niet vind dat ze gelijk hebben, zit je als moraalridder wel op het verkeerde paard; voor een ander is het niet veilig om zo hard te rijden, maar voor jou wel... omdat?

Buiten dat het aantal fatbikes dat echt te hard loopt (meer dan laten we zeggen 27 km/h) dat ik tegenkom echt heel beperkt is zou ik zeggen: Leven en laten leven.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT , Frutsel

Berichten in dit topic
RE: Zijn wij velonauten, misschien toch een beetje plagerige aangelegd? - door 365cycle - , 04:51 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Doorfietsroutes
Misschien moeten...Bob Hagendijk — 01:00 AM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
En naast die houdi...365cycle — 10:55 PM
Doorfietsroutes
in Groenlo mag j...Martin van Mourik — 10:32 PM
Precies zoals zovee...datakneder — 09:27 PM
Doorfietsroutes
Vandaag zonder navig...PieterTrapt — 09:24 PM
Naast dat ik ten ze...ZoefZoef — 09:17 PM
In mijn ogen is ...365cycle — 08:47 PM
Toch weer meer last van de achillespees...
Ik wens van harte da...Raptobrikker — 08:22 PM
Maarre.... Waarom re...Arend-Jan — 08:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..een weg op een voo...Hoekie — 07:16 PM
En je bent gespot ...Frutsel — 05:41 PM
Eigen verantwoorde...datakneder — 05:24 PM
En je bent gespot Fr...365cycle — 04:55 PM
Helemaal eens met ...365cycle — 04:51 PM
Maximale banddruk voor de velgen?
Je moet alles een ...365cycle — 04:07 PM
Helemaal eens met ...datakneder — 04:05 PM
Helemaal eens met de...TimSch — 03:20 PM