, 05:24 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 05:26 PM door datakneder.)
(, 04:51 PM)365cycle schreef: Eigen verantwoordelijkheid is nog niet van toepassing bij een tiener. Dat komt pas in de 20.In mijn ogen is dat niet zo zwart/wit. In jouw redenering is iemand die de volgende dag 20 wordt onverantwoordelijk en 24 uur later ineens wel verantwoordelijk. Je geeft niet precies de 20 als grens, maar mijn tegenwerping is dat het irrelevant is waar die grens precies is. In mijn ogen moet een tiener voldoende ontwikkeld zijn om in te zien dat zijn gedrag illegaal is. En mischien kan hij nog niet volledig inzien waar de grens van gevaarlijk precies is, maar 40 km/h op een fatbike mag je in mijn ogen wel verwachten dat hij dit als gevaarlijk kan inschatten.
(, 04:51 PM)365cycle schreef: Met een discussie aangaan win je niks, en daarnaast is die sowieso al discutabel. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de rest van onze fietspad gebruikende medelanders: Waarom zou een fatbike @ 45 km/h minder veilig zijn dan een velomobiel @ 45 km/h? In hun ogen gaan ze allebei veel te hard en de velomobiel is minder goed zichtbaar.De veiligheid boeit me niet. Het is gewoon de wet. Er is ook een hoop wetgeving waar ik het niet mee eens ben, bijvoorbeeld het naast elkaar mogen fietsen van fietsers zoals het in Nederland geregeld is. Maar ik ga fietsers in Nederland er niet op aanspreken. Het is gewoonweg toegestaan.
Een agent zal hooguit balen dat er op dit moment geen regel is om jou óók mee te beboeten.
Hoewel ik niet vind dat ze gelijk hebben, zit je als moraalridder wel op het verkeerde paard; voor een ander is het niet veilig om zo hard te rijden, maar voor jou wel... omdat?