Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zijn wij velonauten, misschien toch een beetje plagerige aangelegd?
(, 05:24 PM)datakneder schreef: In mijn ogen is dat niet zo zwart/wit. In jouw redenering is iemand die de volgende dag 20 wordt onverantwoordelijk en 24 uur later ineens wel verantwoordelijk. Je geeft niet precies de 20 als grens, maar mijn tegenwerping is dat het irrelevant is waar die grens precies is. In mijn ogen moet een tiener voldoende ontwikkeld zijn om in te zien dat zijn gedrag illegaal is. En mischien kan hij nog niet volledig inzien waar de grens van gevaarlijk precies is, maar 40 km/h op een fatbike mag je in mijn ogen wel verwachten dat hij dit als gevaarlijk kan inschatten.
Precies zoals zoveel mensen ook vinden dat jij moet kunnen inschatten dat sneller dan 25 km/h met een velomobiel ook gevaarlijk is.
Je doet het toch. Ben jij er oke mee als automobilisten gaan proberen jou af te remmen en/of jou al rijdend hun wijsheid gaan proberen aan te praten?

In dat geval hoop ik niet dat je ooit in een auto zit en mij tegenkomt, want je kan een behoorlijk felle reactie verwachten.

(, 05:24 PM)datakneder schreef: De veiligheid boeit me niet. Het is gewoon de wet. Er is ook een hoop wetgeving waar ik het niet mee eens ben, bijvoorbeeld het naast elkaar mogen fietsen van fietsers zoals het in Nederland geregeld is. Maar ik ga fietsers in Nederland er niet op aanspreken. Het is gewoonweg toegestaan.
Weet je al wat je wil? Net heb je het over veiligheid, nu weer over dat dat je niet boeit.
In mijn ogen is het heel simpel: Je had gewoon last van bemoeizucht. 

De reactie van Quezzzt jaren geleden op een blog en filmpje waren ook al zo duidelijk:

Quezzzt schreef:De politie kan op 2 manieren reageren :
1) op feiten overtreed die speedpedelec die niet aan wettelijke eisen voldoet de wet.

2) de dienstdoende agent ziet 2 personen die met hoge snelheid over het fietspad kanllen, en vind dat ongewenst ( of strafbaar artikel 5 WVW* ) ongeacht op welke manier dat tot stand komt.

* Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Ik zou me maar eens afvragen of men het wel ok vind dat velomobielen wel met 40-50 km/u over fietspaden mogen jakkeren. Zeker als ze niet voldoende afremmen bij andere fietsers passeren.

Ik ben een aantal keren geschaduwd en gevolgd door politie auto's terwijl ik met brommer snelheden over fietspaden reed. Ik denk dat ze duidelijk wilden maken dat ze het niet ok vonden, maar onzeker waren of ze wel of niet moesten optreden en op welke grond. Ik ben er 100 % zeker van dat als ik zonder afremmen andere fetsers had gepasseerd ze wel in actie waren gekomen.

Motor of niet, het is de snelheid die potentieel gevaarlijk is. Op feiten heb je gelijk, maar wij moeten voorzichtig zijn want we zijn al snel de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.

bron: https://wimschermer.blogspot.com/2018/03...fters.html
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Pphaan34

Berichten in dit topic
RE: Zijn wij velonauten, misschien toch een beetje plagerige aangelegd? - door 365cycle - 11 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Marnix, PlantageBohémien, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Toch weer meer last van de achillespees...
Mijn vertrouwen in z...Snoek043 — 08:20 AM
Zijn wij velonauten, misschien toch een...
edit: ik zocht e...Wim -de roetsende — 08:11 AM
Wat in Duitsland wel...Jeroen S — 08:07 AM
Ik ben ook een klein...Jeroen S — 07:52 AM
Doorfietsroutes
Misschien moeten...Bob Hagendijk — 01:00 AM
En naast die houdi...365cycle — 10:55 PM
Doorfietsroutes
in Groenlo mag j...Martin van Mourik — 10:32 PM
Precies zoals zovee...datakneder — 09:27 PM
Doorfietsroutes
Vandaag zonder navig...PieterTrapt — 09:24 PM
Naast dat ik ten ze...ZoefZoef — 09:17 PM
In mijn ogen is ...365cycle — 08:47 PM
Ik wens van harte da...Raptobrikker — 08:22 PM
Maarre.... Waarom re...Arend-Jan — 08:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..een weg op een voo...Hoekie — 07:16 PM
En je bent gespot ...Frutsel — 05:41 PM
Eigen verantwoorde...datakneder — 05:24 PM
En je bent gespot Fr...365cycle — 04:55 PM