(, 02:24 PM)TimSch schreef: Naast dat ik ten zeerste betwijfel of de knaap in kwestie hier iets van geleerd heeft (behalve dat ie velomobielen nu stom vindt) kan het ook gevaarlijke reacties uitlokken. Jij schat wellicht het verkeer, de snelheid etc goed in, van een tiener op een fatbike durf ik dat te betwijfelen...
De knaap had net zo goed via de berm een linke inhaalactie kunnen ondernemen, de macht over het stuur verliezen en met 35-40 per uur tegen de grond kunnen klappen.
Mag jij daarna aan de echte oom agent uitleggen hoe dat zo heeft kunnen gebeuren...
Als ie dat zou hebben gedaan en daarbij de macht over het stuur zou verliezen, dan heeft ie er na afloop wel iets van geleerd: geen velomobielen inhalen via de berm, want 1. dat kan zeer pijnlijk en 2. zeer duur zijn. Een wijze les.
Het in snelheid willen beperken snap ik niet zo. Tenzij zn snelheid echt een gevaar vorm op dat moment voor anderen. Dan denk ik bijv. aan de aanwezigheid van een school en jonge kinderen in de heel directe nabijheid die op hetzelfde fietspad fietsen of enorm veel fietsers die elkaar onderling ook nog eens inhalen. Maar dan moet je met je velomobiel ook gewoon je snelheid beperken, of er nou wel of geen opgevoerde ebike voor/naast/achter je rijdt.
Als je je als een imbeciel gedraagt komt karma vanzelf een keertje op je pad, denk ik dan. Bijv door de agent die je ziet rijden, besluit staande te houden en je een forse boete te geven. Of een harde val door eigen toedoen