4 uren geleden
(5 uren geleden)Jeroen S schreef: Wat in Duitsland wel goed mogelijk is, dat je als burger met duidelijke informatie aangifte doet tegen een andere burger die verkeersregels overtreed. Bij foutparkeerders op het fietspad bijvoorbeeld. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar op het Duitse forum zijn er een aantal die wel eens van die mogelijkheid gebruik maken. Een paar foto's van kenteken, de situatie en dag en tijd zijn volgens mij voldoende. Maar goed doe dat maar eens bij 35 km/h.Grote verschil is dat een auto op het fietspad ook gewoon echt gevaar oplevert. Of een fietser op een recht overzichtelijk fietspad die 40 rijdt nou een helm, een kenteken en een verzekering heeft maakt voor de gevaarzetting niet uit.
Ik snap ook niet dat er aan zoveel partijen gewoon ontheffingen zijn verleend om daar met auto's te rijden ("oh ja, is wel handiger als jullie even kunnen stoppen en niet zo ver hoeven te lopen. Alsjeblieft!"). Gisteren zag ik nog een fietser een kind aanrijden die achter zo'n bestelbus vandaan kwam. Gelukkig geen heftige schade, alleen wat schrammen, maar als er geen 6 meter lange dichte bus half op het fietspad half op de stoep had gestaan was het niet gebeurd.
(5 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik kom gelukkig zelden van dat soort fietsers tegen hoewel ik recent ook ergens een knul gehad heb op een illegale E bike, die reed ook dik 35, zonder al te veel inspanning. Weet alleen niet meer zo goed waar. Dat soort types zie ik hier gelukkig weinig. Hooguit een senior op een speedpedelec maar die 2 rijden de route andersom.Ik zie inderdaad ook héél weinig E-bikes die te snel rijden, zowel in de stad als wanneer ik het platteland opzoek, en dat geldt dan voor de provincies waar ik vaak rijd (Zuid- en Noord-Holland, Utrecht, Brabant, Limburg) en snap eerlijk gezegd de landelijke ophef niet helemaal. Ze hadden hier voor de deur (populaire route voor jongeren) laatst een fatbike en scootercontrole, zelfs de agenten vonden het "heel erg meevallen" hoe weinig er gepakt werden met te hoge snelheid. Ik vind het dan vooral lachwekkend dat ze E-bikes gewoon door laten rijden, zelfs een Strömer zonder kentekenplaatje. Er zijn nog wel een paar van die dingen met de begrenzing op 25 km/h, maar het is waarschijnlijker dat dat een speed pedelec was waarvan de berijder even geen zin had in de helmplicht. Doet een beetje denken aan etnisch profileren, werkt ook averechts

(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Is dit Daniël?Nee, maar dat zou toch ook niet uitmaken?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.