Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Experiment met maximumsnelheid op fietspad
(, 12:55 PM)PieterTrapt schreef: (...)
1) worden nu de ligfietsers en de racefietsers de dupe?

2a) is dit wel haalbaar? De politie is niet in staat de snelheid van (fatbikes) te controleren, zijn ze dan wél in staat de snelheid te controleren van (fatbikes + e-bakfietsen + e-bikes + gewone fietsen + racefietsen + ligfietsen) ? 

2b) alle fatbikes en e-bikes met gashendel zijn nu al verboden; sneller rijden dan 25 km/u is nu al verboden. Waarom handhaven ze dat niet? 

3) of is het Kabinet nu gewoon het probleem aan het verplaatsen? Zelf kunnen ze geen oplossing bedenken, nu moeten de gemeenten het maar oplossen. 

4) moet je niet de fietser méér ruimte geven? Als autowegen te vol zijn, dan gaan ze die verbreden. Dus als fietspaden te vol zijn, dan moeten ze die ook maar breder maken.

1) Ja, als dit kabinet tot tastbare resultaten zou komen, mogelijk wel.
De goeden moeten onder de kwaden lijden, zie drempels, chicanes, 'nieuw authentiek wegdek',  en de diverse fuck-de-fietser oplossingen om kruisingen 'veiliger' te maken (zonder dat de onvolprezen automobilist hoeft te remmen, uiteraard!). Hier bij Staphorst ligt zo'n mooie 'fietsstraat, auto te gast'. Maar om er vanaf het fietspad te komen moet je voorrang geven aan de auto's die er 'te gast' komen...

2a+b)
Handhaafbaar is het wel. Prioriteit is het niet.
Wat m.i. op dit punt redelijk terecht is.
Mjn eigen datapuntjes van afgelopen ruime week (zeg, eerste 10 dagen van juli):

-ICE snorfietsen met 35+: 1 stuks, ofwel 100%
-Fatbikes met 30+: 0 stuks, ofwel 0%
-E-slimbikes met 30+: 2 stuks, zeg rond 1%. VanMoof of anderszins.
-Problematische gedragingen op/rond het fietspad. Euh, 100+ stuks ofzo? Belangrijkste factoren: E-bikende bejaarden die fietsen als een auto (i.e. alle beschikbare ruimte opeisen), matig tot niet gecontroleerde honden (en, minder in aantal maar minstens zo intimiderend, paarden), (deels) op het fietspad geparkeerde meertonners, toeristische E-scooters, onoplettende kinderen.       

Lees: Als er (in mijn omgeving) al problemen met fatbikes zijn, dan is het dat ze 'zoveel ruimte' op de weg (fietspad/trottoir) innemen, niet dat ze zo verbijsterend hard gaan. Een beetje dezelfde klacht die geldt voor wielrenners. Beiden betwisten de absolute heerschappij van Koning Auto. Hoe durven ze! Het meest verrassende is dat zeer vergelijkbaar gedrag van de e-bikende bejaarden meer wordt geaccepteerd. Ziet het kleine Koninkje met zijn voet op het gaspedaal en zijn hand op de claxon daar dan toch zijn eigen voorland?

3) Soms het goed dat Schoof-I als collectief hemeltergend incompetent is.
Het zal ook in dit geval weer veel geschreeuw en weinig wol zijn. Liever dat dat foute 'oplossingen' daadwerkelijk implementeren. Is het nog ver tot 29 oktober?

4) Inderdaad.
Maar in het huidige tijdsgewricht ben ik al lang blij dat ik een tweederangs weggebruiker ben, en geen tweederangs burger.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT , 365cycle

Berichten in dit topic
RE: Experiment met maximumsnelheid op fietspad - door Tijanus - 11 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
En wat als de weg ...datakneder — 01:32 AM
Waarom lijken velomobielen zo snel?
Heeft Duitsland ma...datakneder — 01:28 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
De hierna geplaatste...Willeke_IGKT — 12:23 AM
Ik begrijp er geen h...Martin van Mourik — 11:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar .. reed je oo...Hoekie — 11:52 PM
Draadloos schakelen
Uit het Snoek topic ...Hoekie — 11:47 PM
...een velomobiel ...ZoefZoef — 11:25 PM
...een velomobiel me...Hoekie — 10:54 PM
Ik ben in Arnhem ooi...Jeroen S — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag allee...Jeroen S — 10:42 PM
En wat als de weg na...Lopopodium — 10:34 PM
Het is denk ik weer ...Jeroen S — 10:31 PM
Ik had er vanmiddag ...Jeroen S — 10:22 PM
Zou wel leuk z...ZoefZoef — 09:25 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
QV aangereden ...Coen__ — 09:08 PM
Als ik met de vouwfi...Coen__ — 09:06 PM
..Toen ik dat besp...Hoekie — 08:22 PM