(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: De eenvoudigste oplossing is volgens mij de auto's uit de steden halen. Dan kunnen wandelaars en fietsers de hele breedte van de weg gebruiken. Natuurlijk gaat dit niet (helemaal) lukken omdat auto's heilig zijn. Maar die delen van de steden die autoluw zijn hebben veel minder last van ongelukken waarbij fietsers overlijden.Ik reed 34km/u op een weg, waar automobilisten te gast zijn. Zo'n zogenaamde fietsstraat, nou een auto die was dat even vergeten dat hij te gast is. Want die haalt mij in.
Er zullen wegen blijven waar auto's mogen rijden, verlaag de snelheid daar tot max 30 en laat de fietsers kiezen waar op de weg zij willen rijden.
(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: De eenvoudigste oplossing is volgens mij de auto's uit de steden halen. Dan kunnen wandelaars en fietsers de hele breedte van de weg gebruiken. Natuurlijk gaat dit niet (helemaal) lukken omdat auto's heilig zijn. Maar die delen van de steden die autoluw zijn hebben veel minder last van ongelukken waarbij fietsers overlijden.Ik reed 34km/u op een weg, waar automobilisten te gast zijn. Zo'n zogenaamde fietsstraat, nou een auto die was dat even vergeten dat hij te gast is. Want die haalt mij in.
Er zullen wegen blijven waar auto's mogen rijden, verlaag de snelheid daar tot max 30 en laat de fietsers kiezen waar op de weg zij willen rijden.
https://webwoordenboek.nl/kenniscentrum/...ietsstraat schreef:Hoeveel km per uur mag je rijden in een fietsstraat?Dus ik heb gelijk dat hij te snel ging.
In de fietsstraat geldt een maximum snelheid van 30 kilometer per uur. Voor automobilisten is er in de straat geen ruimte om fietsers te passeren zonder daarmee tegemoetkomend verkeer te hinderen. De auto moet dus achter de fiets blijven totdat verkeer in de tegengestelde richting gepasseerd is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.