Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Experiment met maximumsnelheid op fietspad
(, 03:37 PM)PlantageBohémien schreef: Verbazen doe ik mij steeds als ik dit soort lijsten voorbij zie komen, ik zag een week geleden nog een bericht uit Duitsland, ook 500 fietsers dood in het verkeer per jaar, dat zijn de inwoners van een klein dorp per jaar, in 2/3 jaar een groter dorp, alle inwoners weg, alsof we dat maar moeten aanvaarden, kunnen we luchtig over doen, risico van fietsen ?
Zelf denk ik weleens na of we niet een maximum leeftijd moeten stellen aan fietsen op een tweewieler, bijvoorbeeld 60 jaar, veel ouderen overschatten zich zelf, hebben nauwelijks conditie door een zittend leven, en gaan dan in het weekend met de fiets opweg, dat is te weinig voor een fiets waarbij je hoofd 2 meter boven het wegdek zweeft, dan kan een klap hard aankomen.
Wat me ook vaak opvalt is dat opstappen bij oversteken of een voorrangsweg oprijden, hoe onbeholpen dat soms gebeurd, niet aan te zien, dat gaat met mijn trike veel beter, links rechts een paar keer kijken, en dan de weg op, een beetje extra power er bij met duimengas, en je zit zo op snelheid met het andere verkeer mee.

Dit is bijna discriminatie, leeftijds discriminatie.

In Nederland is 60 helemaal geen leeftijd om te stoppen met fietsen, de mensen die nu die leeftijd hebben moeten van de overheid nog 8 jaar werken.
In een veilige fietsomgeving kan iemand ook veel langer fietsen.
Mijn vader heeft op 89 jarige leeftijd met tegenzin het fietsen opgegeven, niet omdat hij de fiets niet meer onder controle had maar omdat de fiets omgeving te druk was geworden.

Laten we alle automobilisten op 70 jarige leeftijd hun rijbewijs laten inleveren waardoor de wegen een stuk rustiger worden, en dan zien hoeveel mensen gaan klagen over leeftijd discriminatie....

Iedereen op een trike is geen oplossing, er is nu al geen ruimte op de fietspaden. Bovendien helpt het niet bij hogere snelheden van gemotoriseerd verkeer, met een trike een weg oversteken kost vaak meer tijd en het overzicht over het andere verkeer is minder, dus dat is niet veiliger.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Experiment met maximumsnelheid op fietspad - door Willeke_IGKT - , 04:19 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Chepap, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Keuzestress: opgelost
Over Dag 4 (zaterdag...365cycle — 04:15 AM
Keuzestress: opgelost
Zoals sommigen hier ...365cycle — 02:57 AM
Keuzestress
Zoals sommigen hier ...365cycle — 02:32 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Zelf denk ik welee...365cycle — 02:09 AM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
@Marten: Is het moge...365cycle — 02:06 AM
Medeliggers onderweg
Is dit een Evo-K? ...365cycle — 01:15 AM
Zelf denk ik wel...Bianca F — 12:11 AM
Passen banaantassen maat L onder een fu...
Over de grond slepen...Gideonaut — 11:40 PM
Reclame
Niet echt reclame ma...Josligfiets — 11:30 PM
Gaat nog interessant...Joop99 — 10:48 PM
Nieuwe Schwalbe Marathon Supreme 42-559 ...
Ongebruikte Schwalbe...melle z — 10:45 PM
wat ze zeggen
Badkuip modus ...Hardloper — 10:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De updates had ik ...Wim -de roetsende — 10:20 PM
wat ze zeggen
Badkuip modus is...Wim -de roetsende — 10:14 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag werd ik ...Wim -de roetsende — 10:09 PM
Marten heeft vanmi...Tijanus — 10:09 PM