Over Dag 4 (zaterdag) twijfelde ik eigenlijk nog; zou ik weer een lange rit gaan doen (250 km), om in één ruk van Frankrijk naar Nederland te komen? Of juist een tussenstop maken en nog even in België blijven? Ik had op zondagmiddag een afspraak gepland in Zeeland, dus 's ochtends nog een 100 km rijden was ook een optie geweest.
Ik was echter vroeg wakker, en hoewel ook het ontbijt met z'n vieren erg gezellig was had ik redelijk op tijd m'n tent opgeruimd en de Tuna klaar voor vertrek. Nadat de dames nog even wilden proefzitten in mijn racemonster kreeg ik nog een sticker van de gastheer, en hoewel het net van prettig koel naar iets te warm was gegaan begon ik aan m'n rit. Ik zag wat op tegen over die prachtige bergen van de bovenstaande foto's heen klimmen, dus reed ik het eerste stuk dezelfde route terug, maar dan aan de andere kant van de maas. Normaal houd ik niet van terug rijden, maar hier was het zo mooi dat het geen punt was.
Eenmaal onderweg voelde ik me ondanks dat het al snel heel heet werd echt beresterk, Zeeland ging dus geen enkel probleem vormen. Daarnaast voelde ik dat zowel het wat industriëlere stuk Wallonië als Vlaanderen me niet kon raken, de natuurbeleving was duidelijk op z'n retour. Niet blijven hangen dus, maar lekker doorkarren. Water vinden was nog wat lastig (en ik heb letterlijk een emmer weggedronken op die dag); daardoor had ik nog een leuke toevallige ontmoeting met een handelaar in koffie en -toebehoren.
In Ossendrecht, vlakbij waar ik 2 jaar geleden mijn ongeluk had met de Bülk, trof ik een racefietser die bezig was aan een 300 km brevet. Na een korte babbel bleken we bij elkaar in de buurt te wonen. We besloten samen verder te rijden, en ik besloot niet eerst naar mijn logeeradres vlak onder Goes te gaan, maar met hem mee te rijden naar Wemeldinge (het start- en eindpunt voor het brevet). Er sloten wat andere lui aan en het werd een heel gezellig ritje. Hoewel dat allemaal niets behalve positief was, zag ik toch op tegen m'n tent opzetten in het donker, de "kennismakingsspier" wéér aanspreken, op zondag de boel weer inpakken en naar huis rijden... de afspraak die ik had kon ook op zaterdagavond, en na een lang, leuk en goed gesprek stapte ik ergens na 1:00 's nachts in, met als grootste wens gewoon lekker in m'n eigen bed te slapen. M'n spieren voelden nog prima, en hoewel ik mentaal nog nooit eerder zo vermoeid een afstand heb gefietst werd het een ontspannen rit. Ergens kort na half 5 's ochtends was ik thuis, met een dagtotaal van 354,9 km.
![[Afbeelding: rv30.jpg]](https://i.ibb.co/qLgs2dDz/rv30.jpg)
Tuna met de nieuwe sticker
![[Afbeelding: rv31.jpg]](https://i.ibb.co/BK6wkkMs/rv31.jpg)
Fietsen langs La Meuse
![[Afbeelding: rv32.jpg]](https://i.ibb.co/tPwKSkJW/rv32.jpg)
Nog een keer fijn uitzicht
![[Afbeelding: rv33.jpg]](https://i.ibb.co/BV28ZpFK/rv33.jpg)
Rrrrrrots
![[Afbeelding: rv34.jpg]](https://i.ibb.co/GvKS0KHL/rv34.jpg)
Namur binnen rijden
En, ga ik dit vaker doen?
Ja, dat ga ik zeker. Het idee is dan wel om iets meer tijd te nemen, maar voor nu was dit gewoon goed, en fijn.
Wat ook prettig is, is om te weten dat ik ook als de weg niet vlak loopt gewoon wel echt ~250 km per dag kan rijden als ik dat wil. Pas na die laatste 350+ km en 22 uur wakker zijn vond Garmin dat ik "in het rood" reed, en dat klopte perfect met hoe ik me voelde.
Voor wie wil weten waar ik ongeveer gereden ben, dit is de kaart (klik om te vergroten):
![[Afbeelding: reisje.png]](https://i.ibb.co/TJNfkMK/reisje.png)
PS: Voor wie het zeker wil weten: Nee, ik heb het tripje langs Turkeye, Zürich etc. er vandaag niet nog even achteraan geplakt.
Sterker nog, gisteravond niet eens een extra blokje om! Dat had eigenlijk wel gemoeten, want om nou op 993 km in 4 dagen te blijven steken is een beetje jammer...
Ik was echter vroeg wakker, en hoewel ook het ontbijt met z'n vieren erg gezellig was had ik redelijk op tijd m'n tent opgeruimd en de Tuna klaar voor vertrek. Nadat de dames nog even wilden proefzitten in mijn racemonster kreeg ik nog een sticker van de gastheer, en hoewel het net van prettig koel naar iets te warm was gegaan begon ik aan m'n rit. Ik zag wat op tegen over die prachtige bergen van de bovenstaande foto's heen klimmen, dus reed ik het eerste stuk dezelfde route terug, maar dan aan de andere kant van de maas. Normaal houd ik niet van terug rijden, maar hier was het zo mooi dat het geen punt was.
Eenmaal onderweg voelde ik me ondanks dat het al snel heel heet werd echt beresterk, Zeeland ging dus geen enkel probleem vormen. Daarnaast voelde ik dat zowel het wat industriëlere stuk Wallonië als Vlaanderen me niet kon raken, de natuurbeleving was duidelijk op z'n retour. Niet blijven hangen dus, maar lekker doorkarren. Water vinden was nog wat lastig (en ik heb letterlijk een emmer weggedronken op die dag); daardoor had ik nog een leuke toevallige ontmoeting met een handelaar in koffie en -toebehoren.
In Ossendrecht, vlakbij waar ik 2 jaar geleden mijn ongeluk had met de Bülk, trof ik een racefietser die bezig was aan een 300 km brevet. Na een korte babbel bleken we bij elkaar in de buurt te wonen. We besloten samen verder te rijden, en ik besloot niet eerst naar mijn logeeradres vlak onder Goes te gaan, maar met hem mee te rijden naar Wemeldinge (het start- en eindpunt voor het brevet). Er sloten wat andere lui aan en het werd een heel gezellig ritje. Hoewel dat allemaal niets behalve positief was, zag ik toch op tegen m'n tent opzetten in het donker, de "kennismakingsspier" wéér aanspreken, op zondag de boel weer inpakken en naar huis rijden... de afspraak die ik had kon ook op zaterdagavond, en na een lang, leuk en goed gesprek stapte ik ergens na 1:00 's nachts in, met als grootste wens gewoon lekker in m'n eigen bed te slapen. M'n spieren voelden nog prima, en hoewel ik mentaal nog nooit eerder zo vermoeid een afstand heb gefietst werd het een ontspannen rit. Ergens kort na half 5 's ochtends was ik thuis, met een dagtotaal van 354,9 km.
![[Afbeelding: rv30.jpg]](https://i.ibb.co/qLgs2dDz/rv30.jpg)
Tuna met de nieuwe sticker
![[Afbeelding: rv31.jpg]](https://i.ibb.co/BK6wkkMs/rv31.jpg)
Fietsen langs La Meuse
![[Afbeelding: rv32.jpg]](https://i.ibb.co/tPwKSkJW/rv32.jpg)
Nog een keer fijn uitzicht
![[Afbeelding: rv33.jpg]](https://i.ibb.co/BV28ZpFK/rv33.jpg)
Rrrrrrots
![[Afbeelding: rv34.jpg]](https://i.ibb.co/GvKS0KHL/rv34.jpg)
Namur binnen rijden
En, ga ik dit vaker doen?
Ja, dat ga ik zeker. Het idee is dan wel om iets meer tijd te nemen, maar voor nu was dit gewoon goed, en fijn.
Wat ook prettig is, is om te weten dat ik ook als de weg niet vlak loopt gewoon wel echt ~250 km per dag kan rijden als ik dat wil. Pas na die laatste 350+ km en 22 uur wakker zijn vond Garmin dat ik "in het rood" reed, en dat klopte perfect met hoe ik me voelde.
Voor wie wil weten waar ik ongeveer gereden ben, dit is de kaart (klik om te vergroten):
![[Afbeelding: reisje.png]](https://i.ibb.co/TJNfkMK/reisje.png)
PS: Voor wie het zeker wil weten: Nee, ik heb het tripje langs Turkeye, Zürich etc. er vandaag niet nog even achteraan geplakt.

Sterker nog, gisteravond niet eens een extra blokje om! Dat had eigenlijk wel gemoeten, want om nou op 993 km in 4 dagen te blijven steken is een beetje jammer...

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.