4 uren geleden
Als ik het probleem bekijk zijn er alleen te veel fietspad gebruikers, en die vooral in de spits.
Utrecht had dat probleem ooit en heeft het voor die straat opgelost door de hele straat fietspad te maken.
Ik had vandaag in Amsterdam een paar hele mooie fietspaden die gegarandeerd nooit problemen gaan geven, evenwijdig aan een doorgaande weg maar aan de andere kant van een serie flats, zo breed als de meeste buitenwijk straten.
De problemen zitten op de fietsstroken langs drukke wegen en op punten waar de wegen versmallen.
En dat wordt erger als brede fietsen en mini autootjes ook verplicht over die stroken moeten.
In een groot deel van Amsterdam hebben ze al de brommer en snorbrommers van de fietspaden/stroken geweerd, laat ze de andere fietspad gebruikers de ruimte geven om daar ook voor te kiezen, vooral de snelle rijders.
Beter is het om nog veel meer wegen tot fietspad om te vormen.
Utrecht had dat probleem ooit en heeft het voor die straat opgelost door de hele straat fietspad te maken.
Ik had vandaag in Amsterdam een paar hele mooie fietspaden die gegarandeerd nooit problemen gaan geven, evenwijdig aan een doorgaande weg maar aan de andere kant van een serie flats, zo breed als de meeste buitenwijk straten.
De problemen zitten op de fietsstroken langs drukke wegen en op punten waar de wegen versmallen.
En dat wordt erger als brede fietsen en mini autootjes ook verplicht over die stroken moeten.
In een groot deel van Amsterdam hebben ze al de brommer en snorbrommers van de fietspaden/stroken geweerd, laat ze de andere fietspad gebruikers de ruimte geven om daar ook voor te kiezen, vooral de snelle rijders.
Beter is het om nog veel meer wegen tot fietspad om te vormen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,