8 uren geleden
Hier is het ritje zo'n 10 km, met veel plaatsjes tussendoor, dus dat is te overzien. Het zal wel een soort kostschool gedrag zijn, om de kleintjes even op hun plek te zetten. En die zijn dan het jaar erna aan de beurt. Overigens zijn de groepjes voor mijn gevoel tegenwoordig kleiner omdat de moderne communicatiemiddelen veel meer flexibiliteit toelaten. Toch kom je er niet langs en heb je dan een soort rijdende snelheidsbeperking. Een beetje zoals een trekker op de 80 km weg voor auto's voelt.
Ik merk dat ik met mooi weer en veel fietsers ook een beetje inhoudt qua snelheid, ik wil de tegenliggers of de mensen die ik inhaal niet onnodig schrik aanjagen. In de winter kom ik er op die 8 km tussen twee plaatsen maar een handjevol tegen. Met mooi weer zijn het er zeker enkele tientallen, dan is het toch iets meer oppassen.
Ik merk dat ik met mooi weer en veel fietsers ook een beetje inhoudt qua snelheid, ik wil de tegenliggers of de mensen die ik inhaal niet onnodig schrik aanjagen. In de winter kom ik er op die 8 km tussen twee plaatsen maar een handjevol tegen. Met mooi weer zijn het er zeker enkele tientallen, dan is het toch iets meer oppassen.