24-Jul-2025, 07:55 AM
Tja soms ben je met de fiets inderdaad sneller als de auto's en dan ben je ook wel een potentieel gevaar. 150 kilo mobiele massa met 50 km/h doet ook zeer. Zelfs als de massa een mooi gladde vorm heeft.
Veel automobilisten snappen niet hoe dicht ze bij een ongeluk zijn. Qua te weinig afstand houden, vooruitkijken, dode hoek, andere rijeigenschappen bij slecht weer. Maar ja als het dan mis gaat, lag het meestal aan een ander.
Het wordt inderdaad als maar groter, zwaarder, sterker. Iets als een Smart roadster is echt een uitzondering. Maar ja, hier wordt voor de volgende generatie ook nagedacht over een 2e autotje. Dat zal dan wel een kleintje worden <800 kg. Daar heb je dan een Citoen c1 voor ofzo. Volgens mij ligt de veel grotere oude C Kadett ook rond dat gewicht. Maar ja die was dan weer niet zo veilig.
Veel automobilisten snappen niet hoe dicht ze bij een ongeluk zijn. Qua te weinig afstand houden, vooruitkijken, dode hoek, andere rijeigenschappen bij slecht weer. Maar ja als het dan mis gaat, lag het meestal aan een ander.
Het wordt inderdaad als maar groter, zwaarder, sterker. Iets als een Smart roadster is echt een uitzondering. Maar ja, hier wordt voor de volgende generatie ook nagedacht over een 2e autotje. Dat zal dan wel een kleintje worden <800 kg. Daar heb je dan een Citoen c1 voor ofzo. Volgens mij ligt de veel grotere oude C Kadett ook rond dat gewicht. Maar ja die was dan weer niet zo veilig.