, 02:22 AM
(24-Jul-2025, 09:18 PM)Bart Verbeek schreef: Als ik met mijn auto in de file stond, en aan de andere kant van de vangrail stond ook een file in de tegenovergestelde richting, dan kon ik toch nooit het knagende gevoel van mij afschudden "we doen iets fout, maar wat?".Dat is precies waarom ik hier zit, en uiteindelijk m'n auto verkocht heb. Ik was de files echt zat, en besefte me dat ik onderdeel was van het probleem.
(24-Jul-2025, 10:45 PM)Jeroen S schreef: Ik kan wel genieten van het constructie technische gedeelte. Youtube staat er vol mee. De Pickard Mosquito auto volg ik al een hele tijd. Het gaat me dan eigenlijk meer om de functionele techniek, het begrijpen waarom ze bouwen zoals ze bouwen. Idem met Retropower cars. Kun je best wat van opsteken als je zelf iets mobiels wilt bouwen. Een houten Velomobiel ofzo. Heb ik ook wat afgekeken van de Marcos sportwagen met zijn houten chassis.De techniek blijft inderdaad leuk.
(24-Jul-2025, 10:45 PM)Jeroen S schreef: Maar autorijden voor de lol doe ik niet eigenlijk, ik fiets liever.Maar ik inmiddels dus ook niet meer

(24-Jul-2025, 10:45 PM)Jeroen S schreef: Vandaag op het werk waren we nog boos over een auto die dus wel zelf aan het stuur trekt, namelijk de Hyundai Inster. Als die een witte streep ziet, wil hij die vermijden, en stuurt de andere kant op. Nu hebben we hier nogal wat smalle weggetjes waar je nog wel eens een trekker of vrachtwagen tegenkomt waardoor je effe net wat verder richting berm moet. En dan ziet dat ding dus dat je over de witte lijn gaat en stuurt actief terug. Van het gras richting vrachtwagen.Dat soort zaken leveren een auto ironisch genoeg een hogere veiligheidsscore op. Je kan het o.a. bij de Inster gewoon uitzetten. Moet je wel iedere rit doen.
(24-Jul-2025, 11:37 PM)Bart Verbeek schreef: Dat klopt. De werkelijkheid is zo complex en onvoorspelbaar dat AI een zekere basis intelligentie nodig heeft die lijkt op wat mensen kunnen. Zover is het nog niet. In feite weten we zelfs nog niet hoe dat moet. Dat gaat nog wel een jaar of tien duren. Als het lukt.Ik denk dat het met name een kostenkwestie (processorkracht) is, maar dat het ethisch vraagstuk een veel groter probleem is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.